eDialog - send post til kirken i Stavanger på en sikker måte

Med tjenesten eDialog kan både privatpersoner og virksomheter sende dokumenter til kirken i Stavanger via en sikker og effektiv kanal. Epost kan være en usikker kanal for sensitiv post. Med bruk av eDialog er kanalen kryptert og avsender autentisert.

Sikker e-post

Du kan bruke eDialog hvis du skal:

• Sende sensitiv post med konfidensielle opplysninger.

Du trenger ikke bruke eDialog hvis:

• Hvis du har enkle spørsmål som kan besvares via e-post.
  • Hvis henvendelsen din ikke inneholder sensitive eller taushetsbelagte opplysninger.

Hvordan bruke eDialog?

1. Klikk på knappen nedenfor:
  2. Logg inn ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID, med mer).
  3. Nå kan du skrive i skjemaet og legge ved dokumenter.

Slik fyller du ut skjemaet

• Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
  • Velg om du er privatperson (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Tittel: Hva gjelder henvendelsen? Skriv gjerne saksnummer.
  • Kommentar: Her kan du skrive inn teksten din.
  • Du kan laste opp vedlegg. De fleste formater kan brukes: pdf, png, jpeg, tiff, xml, text, mpeg video, mp3 eller wav-filer.
  • Klikk på "Send". Forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til oss. Du får kvittering med referansenummer på e-post eller sms.

Kontaktinformasjon for eDialog

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Settings for this website / Location -> "Allow"