Barnas festdager i Reformasjonsbyen

7-tårnstur og myldrende "Lutherier" i Barnas katedral står på programmet når barna blir invitert til sin egen fest i Reformasjonsbyen Bergen.

Barnas festdager i Reformasjonsbyen

Under Barnas Lutherfestdager blir det eget program og aktiviteter, tilpasset for barn og familer. Bli med på feiringen!

LØRDAG 4. MARS KL. 11-16:  "LUTHERIER" I BARNAS KATEDRAL, NYKIRKEN
Lørdag lager vi et lite «LUTHERLAND» i Nykirken. Barnas katedral med alle sine flinke folk lager til aktiviteter hele dagen. Det blir fortellinger i krypten, utkledningshjørne med mulighet til å ta en "Lutherselfie", det vil være formingsaktiviteter ledet av kunstnere - det vil være noe for alle aldersgrupper. Noen vil sikkert være der hele dagen, mens for andre passer det bedre å stikke innom en times tid? Her er alt lov. Det blir Lutherboller, saft og kaffe til alle.

Denne dagen lanserer vi og vår nye forundringspakke: Martins vidunderlige verden! Et puslespill, fortellingsbok, fargeleggingshefte og en aktivitetsbok - alt samlet i en pen boks.

LØRDAG 4. MARS KL. 11-16: 7 TÅRNS-TUREN
Vi har laget et nytt skattekart i Bergen. Vi har funnet 11 steder der det enten står et tårn i dag, eller var et tårn for lenge siden. Sammen med Kirkekunstsamlingen ved Universitetsmuséet i Bergen, har vi laget en liten løype på et kart. Alt etter alder og hvor ivrig man er, kan man velge 4-tårnsturen, 7-tårnsturen eller alle 11 tårnene.

Frammøte i Nykirken hele dagen. Her får du kart og instrukser for en liten quiz. Turen ender i Nykirken hvor det blir utdeling av premier til alle som gjennomfører!

SØNDAG 5. MARS KL. 11: BARNAS GUDSTJENESTE
Spesialprest for barn og unge, Åse Kristin Nøkling Aagaard, vil sammen med menighetspedagog Hilde Tetlie og  band lage en engasjerende og levende gudstjeneste for hele familien. Gudstjenesten er i Barnas Katedral i Nykirken. Velkommen!

For mer informasjon, følg Reformasjonsbyen Bergen på Facebook og last ned appen vår Reformasjon2017 !