Ledig stilling som sokneprest i Vår Frelsers sokn

Det er ledig stilling som sokneprest i Vår Frelsers menighet i Haugesund, en aktiv menighet som har en bred kontaktflate med mennesker i alle generasjoner.

Ledig stilling som sokneprest i Vår Frelsers sokn

"Vår Frelser - i sentrum for menighet og by". Dette er visjonen arbeidet i Vår Frelsers menighet styres etter.
150 ulønnede medarbeidere tjenestegjør på ulike områder. Mange bidrar inn mot gudstjenester, trosopplæringstiltak og diakonalt arbeid. Gjennom hele uka er det tilbud om varierte aktiviteter og møtesteder. Samarbeidet mellom menigheten og det lokale kulturlivet, institusjoner, barnehager og skoler, er godt.

Staben består ellers av kantor, diakon, administrasjonsleder, menighetspedagog, kirketjener og kapellan (delt med Skåre menighet). Prosten har også menighetstjeneste i Vår Frelsers menighet. Kontorene er lokalisert i menighetshuset, som ligger i Haugesund sentrum, like ved Vår Frelsers kirke (1901).

Les hele stillingsutlysningen og søk på stillingen her på Webcruiter.

Søknadsfrist 18. september.