Pilegrimsvandringer på Jæren og i Ryfylke

I sommer kan du være med på pilegrimsvandring i Ryfylke i juli og i Dalane og på Jæren i august. Det blir gode, stille vandringer, fellesskap, kirkebesøk, tidebønner, meditasjoner og samtaler.

Pilegrimsvandringer på Jæren og i Ryfylke

Stavanger - Røldal

2.-7. juli går turen fra Stavanger domkirke til Røldal stavkirke. Dette er en tur med buss, båt og vandringer. Dagsetappene varierer fra 2 til 6 timer på varierende underlag. Vi besøker mange spennende steder underveis. Overnattinger på hoteller og campingplasser.

Turleiarar: Arvid Kaspersen, Eirik Moe med flere.
Antall: Maks 20 deltakere
Overnatting: Varierende, hotell/campinghytter/husrom
Pris:
Enkel standard: 6.500,-
Tillegg for enkeltrom: 1.000,-
Tillegg for Energihotellet: 800,-

Egersund - Stavanger

5.-9. august går turen fra Egersund kirke til Stavanger domkirke. Dette er en tur der vi går på beina hele veien, med dagsetapper på opp til 22-25 km på varierende underlag. Vi går mye i sand og over bekker, bagasjen bærer vi med oss selv.

Turledere: Frode Brugger Sætre og Anne Lise Matre
Antall: Maks 16 deltakere
Overnatting: Camlinghytter o.l
Pris: 4.000,-

Brosjyre med mer informasjon om turene.

Her melder du deg på, kryss av for riktig tur i påmeldingsskjemaet.

Turene er et samarbeid mellom Stavanger bispedømme og Utstein pilegrimsgard.