Søndagstanker 30.aug

Søndagstanker

Matt 25, 14-30

14 Det er som då ein mann skulle fara utanlands. Han kalla til seg tenarane sine og overlét dei det han eigde.15 Ein gav han fem talentar, ein annan to og den tredje éin talent – etter som kvar dugde til. Så drog han ut av landet.
   16 Han som hadde fått fem talentar, tok straks til å handla med dei og tente fem til.17 Han med to gjorde det same og tente to til.18 Men han som hadde fått ein talent, gjekk bort og grov eit hol i jorda og gøymde pengane frå herren sin.
   19 Då det hadde gått ei lang tid, kom herren heim att og ville halda rekneskap med tenarane sine.20 Han som hadde fått fem talentar, kom fram og hadde med seg fem til og sa: ‘Herre, du gav meg fem talentar; sjå, eg har tent fem til.’21 Då sa herren til han: ‘Bra, du gode og trugne tenar! Du har vore tru i lite, eg vil setja deg over mykje. Kom inn og gled deg i lag med herren din!’22 Så kom han med to talentar fram og sa: ‘Herre, du gav meg to talentar; sjå, eg har tent to til.’23 ‘Bra, du gode og trugne tenar!’ svara herren. ‘Du har vore tru i lite, eg vil setja deg over mykje. Kom inn og gled deg i lag med herren din!’
   24 Han som hadde fått ein talent, kom òg fram og sa: ‘Herre, eg visste at du er ein hard mann, som haustar der du ikkje sådde, og sankar der du ikkje strødde ut.25 Difor vart eg redd og gjekk bort og gøymde talenten din i jorda. Sjå her har du ditt.’26 Då sa herren til han: ‘Du dårlege og late tenar! Du visste at eg haustar der eg ikkje sådde, og sankar der eg ikkje strødde ut.27 Då burde du ha gjeve pengane mine til dei som driv med utlån; så hadde eg fått dei att med renter når eg kom heim.Tadifor talenten frå han og gjev han til den som har ti!29 For den som har, han skal få, og det i overflod. Men den som ikkje har, skal bli fråteken jamvel det han har.30 Kast den duglause tenaren ut i mørkret utanfor, der dei græt og skjer tenner.’

Hva gjorde du?

«Det er som med en mann som skulle reise utenlands», begynner denne søndagens evangeliefortelling. Og det er vel ansett som noe av det mest ukloke du kan gjøre sommeren 2020. Derfor er det mindre turister enn vanlig, derfor går det ikke så mange pilegrimer på veiene våre – derfor har mange av oss brukt mye tid hjemme, og i vårt eget land disse ukene.

Noen tenker kanskje at det skjer lite når man rusler rundt i eget nærmiljø. Men å være hjemme behøver ikke å bety at drømmer, utvikling og endring ligger i bero. Og kanskje oppfordrer evangelieteksten til å ta på alvor – at uansett utdelt mål, så finnes alltid rom for å utvikle sitt talent, ta evner og egenskaper i bruk.

I vår kirke har vi kanskje vært flinkere til å fokusere på den ufortjente nåde enn på betydningen av å få noe gjort. Nåden alene, ja, vi hviler på den. Men handling skader ikke det, heller.

Et av diktene jeg ble tidlig kjent med i livet, kommer fra Innlandsdikteren Rolf Jacobsen. I diktet «Dine tanker – det du gjorde», løfter han fram hva som blir igjen. Jeg har alltid syntes diktet har en avslutning som utfordrer – ikke minst i lyset av denne søndagens evangelium:

men

det du ønsker

skal dø, dine håp skal dø

snart, men

det du tenkte, hva