Rom for refleksjon

Denne våren inviterer preses i Bispemøtet, Helga Haugland Byfuglien til samtaler med kjente norske stemmer i Trefoldighetskirken i Oslo. Først ut var AUF-leder Ina Libak. Neste gjest er statsminister Erna Solberg.

Samtalene vil finne sted i Trefoldighetskirken i Oslo. Øverst f.v.: AUF-leder Ina Libak og statsminister Erna Solberg (H). Nederst f.v.: Petter Stordalen og Helga Haugland Byfuglien. (Foto: kirkesok.no / Per Arvid Åsen, AUF/Kristoffer Klunk, Thomas Haugersveen / Statsministerens kontor, Nordic Choice Hotels, Kirkerådet.)

– En dialog der ingen av partene sitter på svaret, men sammen driver samtalen fremover, åpner for refleksjoner og omveier som vanskelig skapes i en ordinær intervjusituasjon, sier  Helga Haugland Byfuglien.

Listen over inviterte er variert og spenner over personligheter fra kultur, politikk og idrett. Temaene vil favne bredt innen overskrifter som samspill og relasjoner, verdier og tro.

• 12. mars var samtalen med leder i AUF, Ina Libak. Hun og biskop Helga snakket blant annet om Inas eget trosliv, erfaringer fra Utøya-tragedien i 2011 og om å være i starten av en politisk karriere. Video: Se opptak fra samtalen her.

• 23. april kommer statsminister Erna Solberg for å snakke om blant annet det å være leder i et samfunn som blir mer og mer flerkulturelt.

• 7. mai vil verdien av hardt arbeid, troen på å lykkes og mangfoldig lederskap være blant snakkepunktene når forretningsmannen Petter Stordalen kommer til Trefoldighetskirken.
    Samtalen starter kl. 19.00, dørene åpnes kl. 18.30.

Samtalene er åpne for publikum og vil bli streamet, sendt direkte, på Den norske kirkes Facebook-side.
Mer informasjon om samtaleserien, tidspunkt og annen praktisk informasjon kommer utover våren.