"Det er ikke godt for mennesket å være alene"

Et av diakoniens områder handler om fellesskap.

I vårt samfunn er relasjoner og felleskapsformer i endring. Mange opplever ensomhet og mangel på tilhørighet. Nye fellesskap etableres, men mange opplever å være utestengt fra disse. Vi tror at mennesket er skapt til fellesskap og alle har noe å bidra med inn i et fellesskap. Et fellesskap er ikke avhengig av at vi gjør noe, men at vi er, og vi er alle skapt av Gud til å leve som hans barn.
Strindheim menighet ønsker å være en åpen menighet, som tar imot og inkluderer de som ønsker å være med i fellesskapet. Vi vil gi rom for tro, tvil og undring – og samtidig være tydelig på hva vi som kirke står for. Men vi skal få være underveis og finne veien sammen.
Det skal være plass for alle mennesker, uansett etnisk bakgrunn, kjønn, seksuell legning, alder, fysisk og psykisk funksjon, sosial situasjon, økonomi, m.m.

I Strindheim legger vi stor vekt på fellesskapet og prøver å legge til rette for felleskap, både i forhold til alder, men også på tvers av alder. Vi har tilbud til de aller yngste og deres foreldre/besteforeldre gjennom babysang og småbarnssang.  Det gis tilbud om ledertrening etter ko nfirmasjonsalder og Unge Voksne over 18 år har eget tilbuddom,  Alle barn og unge inviteres til fellesskap gjennom trosopplæring. Konfirmantene møtes jevnlig gjennom hele året. De som ønsker å samtale om tro og undring samles i Bibelgrupper og "Stille-kveld-gruppe". Torsdag og fredag formiddag legges det til rette for samling rundt kaffekoppen. Hver søndag møtes alle aldre til gudstjeneste og hyggelig prat rundt kaffebordet..
Har du lyst å finne din plass i fellesskapet? Du er velkommen!