Konfirmant i Lambertseter kirke 2020

En viktig tid– et viktig valg! Du er bare et år unna en høytidelig dag i livet ditt. Velkommen som konfirmant i Lambertseter menighet!Konfirmanttiden er en tid for å tenke nye tanker, få nye opplevelser og kanskje få nye venner! I Bibelen og den kristne troen finnes nøkler til livet. I konfirmanttiden er det tid og rom for å tenke og stille spørsmål. En tid for å lære mer om Gud, deg selv og om andre mennesker.

Konfirmant i Lambertseter kirke 2020

Hva er konfirmasjon?
Ordet konfirmasjon kan bety både «å bekrefte» og «å gjøre sterk». Konfirmasjonshandlingen er en forbønnshandling hvor vi ber Gud om å velsigne og å styrke hver enkelt konfirmant. Det forutsettes ikke noen bekjennelse fra konfirmantens side. Det viktigste med konfirmanttiden er å bli bedre kjent med den kristne tro, der Gud sier ja til oss og vil være en del av våre liv.

En konfirmanttid for alle
Alle som vil kan bli konfirmant i kirken! Konfirmasjon i dag handler om å oppleve, erfare og lære om hva kristen tro er. Man trenger ikke ha tatt et standpunkt på forhånd. Året kan sees på som en mulighet til å utforske hva man selv tror og tenker i forhold til dette. For mange handler konfirmasjon om tradisjon. Å bli konfirmert er også å lære om og videreføre den tradisjonen ens familie er en del av. Selve konfirmasjonen er en forbønnshandling der man blir bedt for.

Uansett funksjonsevne har alle rett til en god konfirmanttid. Er det behov for individuell tilrettelegging, ta kontakt så snart det lar seg gjøre. Døvemenighetene har et eget konfirmanttilbud. Se dovekirken.no

Konfirmanttidens program:
Undervisningen blir på torsdager. Siste helgen i januar drar vi til Østmarkskapellet fra lørdag til søndag på en oppstartstur. Selve høydepunktet i konfirmantåret er sommerleiren (20.-24 juni) – en uforglemmelig opplevelse, bare spør tidligere års konfirmanter! Konfirmasjonsgudstjenestene er lørdag 05. september og søndag 6. september kl.11.00.

I månedsskiftet oktober/november vil vi sende ut en mer detaljert tidsplan, samt legge ut mer informasjon om hvordan konfirmanttiden er organisert på menighetens nettsider: kirken.no/lambertseter

Jeg er ikke døpt – kan jeg konfirmeres?
Du er velkommen til å delta i konfirmantopplegget selv om du ikke er døpt. Dåpen er en forutsetning for å delta i den avsluttende forbønnsgudstjenesten. Hvert år er det flere konfirmanter som blir døpt.

Slik melder du deg på som konfirmant:
Gå inn på https://minkirkeside.no/Oslo/ og logg deg inn med ditt mobilnummer. Velg «registrer ny konfirmant» og kirken «Lambertseter.» Dersom du ikke er sikker på alt som skal fylles inn, skriv det du vet og send inn, så ordner vi det som mangler senere. Har du særskilte behov, ta kontakt i god tid, så legger vi til rette i samarbeid med dere. Dersom du ønsker å gå til konfirmasjon i en annen menighet
enn den du bor i kan du søke om det fra 30. oktober.

Frist for å melde seg på er 30. oktober.

Viktige datoer:

Søndag 8.des. Foreldremøte etter gudstjenesten kl.11.00.

Søndag 12.jan. kl. 11.00.
- Presentasjonsgudstjeneste.

Lør 25. jan kl.09.00 – søn 26. jan kl.16.00.
- Superhelg til Østmarkskapellet.

Lørdag 20.- onsdag 24. juni
- Sommerleir til Solåsen nær Larvik – med Manglerudkonfirmantene.

Lørdag 5. september og søndag 6. september 2019 kl. 11.00
- Konfirmasjonsgudstjeneste

Pris:
Egenandelen ved å delta på konfirmasjonsforberedelsene er ikke endelig fastlagt men vil ligge på ca. kr. 3600,- Dette betales i to rater. Menigheten sponser en del av utgiftene. Det er viktig for oss at ingen dropper konfirmasjon på grunn av kostnadene. Ta heller kontakt med oss, så finner vi en ordning.

Har du spørsmål, ta kontakt med menighetskontoret eller undertegnede.