Gjøvik krematorium

Gjøvik krematorium ligger i Hunnsveien rett ved siden av Hunn kapell og gravlund. Det nye krematoriumet ble tatt i bruk i 2010.

Gjøvik krematorium

I Innlandet fylke er de to krematorier, i Gjøvik og Kongsvinger. Gjøvik er det største med i overkant av 1200 kremasjoner pr år. Krematoriet slik det framstår i dag ble tatt i bruk i 2010.  Krematoriet er lagt i tilknytning til Hunn Kapell. Seremonisalen i kapellet er utformet slik at det kan brukes i så vel kristne som andre religioners og livssynsnøytrale begravelser / bisettelser. Salen har plass til 170 personer. Gjøvik kommune tar ingen avgift for sine innbyggere når de velger kremasjon. Dette er forskjellig fra kommune til kommune. Etter ombygningen har krematoriet et moderne renseanlegg slik at utslipp ligger innenfor pålagte grenser.

For ytterligere informasjon om krematoriet eller om kremasjon, ta kontakt med kirkeverge Line Langseth Bakkum.

For teknisk informasjon kan man ta kontakt med krematoriet direkte.