Bakke misjonsforening

Bakklandet menighet har egen misjonsforening, deltar i et landsbyutviklingsprosjekt innen NMS på Madagaskar og har vennskapsmenighet i Antanamanjaka på Madagaskar.

Bakke misjonsforening

Bakklandet misjonsforening har i over 125 år drevet aktiv støtte til det arbeidet NMS utfører. Foreningen samles hver annen uke i Menighetssenteret og ledes av Inger Johanne Christoffersen.

Siden 2001 har Bakklandet menighet støttet et integrert landsbyutviklingsprosjekt i Barafolket på sørvest Madagaskar. Arbeidet omfatter helsestell, undervisning, landbruksutvikling, samfunnsbygging og evangelisering.

I 2002 inngikk menigheten vennskapsavtale med den lutherske menigheten i Antanamanjaka like utenfor Antsirabe i Madagaskars høyland. Flere ganger har folk fra vår menighet besøkt vennskapsmenigheten, og det har også vært besøk derfra hit til Trondheim. Samarbeidet omfatter også forbønn, gjensidig informasjon og ulike former for felles aktiviteter. Bl.a. utveksler vi tegninger og hilsener mellom skolene i Antanamanjaka og i vår menighet.

Bakklandet menighet ønsker også på andre måter å være en misjonsengasjert menighet, og har jevnlig ofringer og aktiviteter med misjonsprofil.

KOMMENDE MØTER HØSTEN 2017:

• 28/8
  • 11/9
  • 25/9
  • 9/10
  • 18/10 - Ekstraordinært møte, se egen artikkel under (blå boks)!
  • 23/10
  • 6/11
  • 20/11
  • 4/12