Bli med i fellesskapet!

Visste du at frivillighet forebygger ensomhet?

Bli med i fellesskapet!

Som frivillig får du en meningsfylt oppgave og mulighet for å bli kjent med mange flotte folk her på Greverud! Her i Greverud kirke vil du få muligheten til å bygge nettverk og samtidig ha meningsfylte oppgaver. Å være frivillig i kirken er å være tett på livets begivenheter!

Du bidrar med dine evner og egenskaper, og få lære deg nye. Her har vi mange forskjellige oppgaver du kan velge mellom.

Gudstjenester

I forbindelse med gudstjenester er det frivillige som er kirketjener, streaming-ansvarlig, kirkevert, tekstleser, kirkekaffe-ansvarlig, aktivitetsledere til under søndagsskolen.

Supermandag

For å få til å gjennomføre barne- og familiearrangementet Supermandag trenger vi pålitelige voksne som til å lage middag, sikre i klatreveggen, bistå i barnegrupper m.m.

Konserter

Det holdes flere konserter i løpet av året både av kirkens egne musikere og andre aktører. Da trenger vi for eksempel konsertverter som kan bistå gjøre i stand kirken (åpne, tenne lys o.l.), bistå med rigging av lyd, og streaming. Eller bare være brannvakt. Her får du muligheten til å delta på konserter gratis.

Andre frivillige oppgaver er for eksempel under barnearrangementer som Tårnagent (dagsaktivitet for 2-klassinger), Tweens (leksehjelp for barn i 5.-8. trinn) og Sloraleir (leir for barn i alderen 2.-7. trinn). Vi har også frivillige som bistår med å ordne i stand til lunsj når det er babysang-kurs.

Her er det altså mange muligheter som frivillig!

Takket være våre dyktige frivillige har vi muligheten til å gjennomføre arrangementer for både store og små på en særdeles god måte gjennom hele året.

Vi bruker også frivillig.no. Se lenker nederst på denne siden for konkrete oppdrag.

Fordeler ved å være frivillig:

Det å være frivillig er en flott måte å komme i kontakt med mennesker i alle aldersgrupper. Du får en meningsfull jobb i et sosialt fellesskap med både stab og frivillige.

Dessuten får du som frivillig en del goder som kan være kjekt. Deltakelse på aktiviteter hvor det er et påmeldingsgebyr reduseres eller er gratis for en selv og ens barn. Du får også leie lokaler i kirken til halv pris. I tillegg er det mulighet for å delta på konsert gratis.

_DSR3373.jpg

Hvor mye må man jobbe som frivillig?

Det er opp til hver enkelt å finne ut av hvor mye tid en ønsker å bruke på frivillig arbeid! Hvor noen ønsker å jobbe flere timer i uken, vil andre jobbe noen få timer i måneden eller året.
Det er ingen som blir pålagt å arbeide mer enn en selv ønsker.

Det som er viktig å huske er at når alle bare gjør litt, oppnår man utrolig mye mer enn hvis noen enkelte skal gjøre masse!

Jeg har ikke tid til å bruke på frivillig arbeid. Kan jeg bidra på andre måter?

Bli fast giver! Greverud kirke er helt avhengige av faste givere for å ha tilbud for alle aldre i soknet. Trykk her for å bli giver nå eller betal direkte til vår konto: 1644.13.77707

Det er også mulig å vippse et enkelt beløp til tlf.nr. 10581. Husk å merk meldingen med at det er en gave.