Overnatting for pilegrimene

Det er flere overnattingsmuligheter langs pilegrimsleia i Skaun.

Overnatting for pilegrimene

Skaun menighetshus

Skaun menighetshus ligger like ved Skaun kirke, og eies og drives av Skaun menighet på frivillig basis. Det er etablert vaktordning for mottak av pilegrimer til overnatting i menighetshuset. Vaktliste finnes på infotavla ved inngangsdøra. Huset tar imot pilegrimer i perioden 15. mai - 1. oktober.

Skaun menighetshus tilbyr enkel overnatting i inntil 16 feltsenger/madrasser. Godt utstyrt kjøkken. Dusjer. Skotørkere. Butikk i kort avstand fra huset. (Coop åpningstider 0900 – 2000 (1800))

Pris pr person kr 250,-. Ved overnatting i telt, med bruk av husets fasiliteter kr 100,- pr person. Omvisning i kirka er inkludert.

Hund skal ikke tas med inn i huset. Dette er et absolutt krav. Det er heller ikke mulig å bestille overnatting med behov for oppstalling av hest.

I tilfelle huset er utleid til dåpsfester, begravelser mv., formidles alternativ overnatting i nærheten.

For grupper ( 8 pers +) formidles også kontakt til Skaun Samfunnshus. Her kan større grupper også bestille overnatting m. middag, frokost, + event. lunsjpakke. Pris ved sjølhushold kr 250,-. Pris ved matservering avtales direkte med samfunnshuset, og er avhengig av ønsker og antall personer. Avstand fra Skaun kirke 1,5 km.

Telefon +47 92260242 til leder i Skaun menighetshus (ola.skauge@hotmail.com)

Like nedenfor kirka og menig­hets­huset er det Coop marked og post i butikk som har åpent 09-20 på hverdager og 09-18 på lørdager.

Du kan gjerne sende et for­hånds­varsel om at du kommer: pilegrim@skaun.kirken.no

Andre herberger langs leia

Alternativ overnatting

Dette overnattingsplassen kan være et alternativ, men ligger ikke langs leia.

Transport/taxi

Kontaktinformasjon for Buvik, Børsa og Skaun menigheter

Skaun kirkekontor ligger i Skaun rådhus
Tausvegen 16, 7353 Børsa