Om Hasle kirke

Hasle kirke er en langkirke fra 1960 på Keyserløkka i Oslo.

Om Hasle kirke

Kirken ligger i det nordøstlige hjørnet av Hasleparken, på Keyserløkka ovenfor Tøyen. Byggverket er i tegl og har 350 plasser, og er et kulturminne med nummer 84488 i Riksantikvarens kulturminnebase. Kirken er bygget i 1960 ved arkitekt Harald Hille, og innviet desember samme år. Det er ikke kirkegård ved kirken.

Klokketårnet på Hasle har to klokker overført fra Pipervika kirke som ble revet i 1959. På den ene står: Jeg kaller, kom med, jeg lyser Guds fred, all ære skje Gud i det høye.

Kirken gikk gjennom en omfattende rehabilitering fra 2018 til 2020.