Raufoss kirke

Sentralt i Raufoss by står Raufoss kirke fredfult plassert. På denne siden kan du finne litt informasjon om kirkebygget.

Raufoss kirke

Raufoss Kirke er en langkirke fra 1939 bygget i teglstein og tre (Arkitekt Henry Bucher).

Byggekostnadene var på 161.000, og på grunn av Raufoss Ammunisjonsfabrikk ble byggingen støttet med 10.000 fra forsvarsdepartementet. Raufoss kirkegård ligger ved kirken og har plass til 2637 kistegraver fordelt på 23,5 dekar. Hovedplanets har et areal på xxx m2 med 280 sitteplasser i kirkerommet.

Raufoss menighet har tilbud for barn gjennom barnegruppa "Sprell levende".

Kontaktinformasjon for

Adresse: Kirkevegen, 2830 Raufoss

Raufoss menighetskontor
Besøksadresse: Kirkevegen 4, 2830 Raufoss
Postadresse: Postboks 84, 2831 Raufoss
Kontortid tirsdag - fredag: 10.00 – 14.00.
E-postadresse: bh936@kirken.no

Menighetsrådet 2023 - 2027:

Hege Eriksen
Arnt Petter Grimsbø