Utrolig bra samarbeid

Diakonene i Bodø samarbeider om inkludering i kirke og menighet. De jobber på tvers av menighetene og inviterer de "De utrolige" til kirken.

Utrolig bra samarbeid

Bodø kirkelige fellesråd har lagt til rette for at diakonene kan samarbeide på tvers av menighetene for å tilrettelegge for ulike aktiviteter som best kan løses i fellesskap.

«De utrolige» er et eksempel på en slik aktivitet. To ganger i året inviterer de fem diakonene til samling i en av kirkene.

«De utrolig» består av mennesker som på ulike måter har funksjonsnedsettelser. Målet er å tilrettelegge for at alle som har lyst skal få bidra og delta i kirkens aktiviteter.

Helga 11. og 12. mars hadde de to dagers samling i Bodin kirke med ulike aktiviteter som bygde opp under deltakelse på søndagens gudstjeneste.

Rådgiver i inkludering Anne Grethe Sivertsen ønsker denne gang å løfte fram engasjementet til diakonene i Bodø og den modellen de har valgt. Nedenfor er en lenke hvor du kan lese mer om selve arrangementet og finne kontaktinformasjon til diakonen.