Fasteaksjon 5. april kl.18.00 - 19.30

Tirsdag 5.april skal du og alle de andre konfirmantene være med på årets fasteaksjon. Her finner du programmet og det må du gjøre før tirsdag.

Fasteaksjon 5. april kl.18.00 - 19.30

I stedet for å gå med bøsser og ringe på dører, skal du ringe rundt. Du skal følge med på livesending, og deretter ringe/ sende sms til naboer, venner, famlie og slektninger. Etter ringerunden blir det en oppsummering og livesendingen fortsetter.

Vårt mål er å slå fjorårets digitale konfirmanter som samlet inn 235 000,-

Program:

18.00 Livesending del 1

18.20 Konfirmantene spres rundt i lokalet og begynner å ringe sine kontakter. det sendes ut lenker til spleisen.

19.00 Livsending del 2

19.30 Slutt

Dette må du gjør før tirsdag 5.april:

1. Finn linken til din menighets digitale bøsse, og ha den tilgjengelig.

Her ligger bøssene.

2. Lag deg en liste med navn og mobilnr. til naboer, familie, slekt og venner du kan utfordre. Få hjelp hjemme med lista. Kanskje trenger noen en SMS på forhånd for å sjekke at det er greit at du ringer på tirsdag?

3. Øv deg på det du skal si når du ringer. Du ringer først og dersom du ikke får svar sender du SMS.

TIPS TIL HVA DU KAN SI NÅR DU RINGER:

1. Presenter deg:

Hei [navn]! I år er jeg konfirmant i [Xxx menighet/ kirke]. Vi er med på å samle inn penger til Kirkens nødhjelp og årets fasteaksjon.

2. Si litt om hvem og hva pengene går til:

Bli med å gi "håp i en dråpe vann"!

3. Spør om de vil gi et bidrag og hvordan du kan dele den digitale bøssen med dem:

Jeg lurer på om du har lyst til å gi et bidrag?
I stedet for vanlig bøsse har vi en digital bøsse der du kan gi via vipps, kort eller faktura. Jeg kan sende deg en link også velger du selv?

4. Send link til menighetens digital bøsse:

Våre digitale bøsser - KirkenMIN

TIPS TIL HVA DU KAN SKRIVE I MELDINGEN:

Hei [navn]! I år er jeg konfirmant i [Xxx menighet/ kirke]. Vi er med på å samle inn penger til Kirkens nødhjelp. Vann kan gi en fremtid uten sult, fattigdom og konflikt. Vann kan endre et liv, en landsby og et land. Rent vann er et livsviktig bidrag i all nødhjelp. Bli med å gi håp i en dråpe vann! [Link til bøsse]

Her kan du se et par filmer:

LIVESENDINGEN KOMMER PÅ KIRKENMIN.NO 5. APRIL.