Fru Inger-året 2009: Lokale aktiviteter

Reformajonsprosjektet har fra 2009 engasjert lokalmiljøet på forskjellige måter. I 2010 var «Det store fru Inger-året» i Ørland, da Ørland sparebank lyste ut aktivitetsmidler i forbindelse med bankens 160-årsjubileum.

Fra Opphaug skole sin forestilling i 2012

Følgende prosjekter ble gjennomført:

Opphaug skole: «Fru Inger ved Opphaug skole». Foredrag, kurs, konsert, lage våpenskjold, akrobatikk, produksjon av kostymer og T-skjorter, forestilling og utstilling.

Hårberg skole: Forestilling, utstilling, lage kalendere, dans, tegne våpenskjold.

Uthaug songlag: «Fru Ingers natt». En operastudie rundt fru Ingers svigersønner.

Ørland/Bjugn Kunstforening: «Intermezzo Fru Ingerd». Aud Lilleengen, malerier, film, musikk og teater.

Ørland ungdomsskole: «Fru Inger og hennes samtid». Et treårig prosjekt 2010-2012. Historisk innføring, båtliv, modell av borgen, animasjonfilm, lage musikkinstrumenter, dramatisering, kostymer, 3D-kart.

Kontaktinformasjon for Ørland menighet

Ørland kirkekontor, Librasenteret, 7130 Brekstad