Informasjon til konfirmanter 2025

Du som er født i 2010: Hjertelig velkommen som konfirmant i Eide eller Landvik menighet i 2025! Vi gleder oss til å bli kjent med deg gjennom et spennende og fint konfirmantår!

Informasjon til konfirmanter 2025

INFORMASJONSMØTER

Ta med foresatt(e) på infomøte i uke 22 og få masse nyttig info - og ikke minst muligheten til å spørre om alt dere lurer på. Infomøtet er åpent for alle.

Tid og sted for informasjonsmøter:

For deg som bor i Landvikområdet (tilhører Landvik sokn):

TIRSDAG 28. MAI KL. 18.00 i LANDVIK KIRKE

For deg som bor i Holviga/Østerhusområdet (tilhører Landvik sokn):

TIRSDAG 28. MAI KL. 19.30 i ØSTERHUS ARBEIDSKIRKE

For deg som bor i Eide/Homborsund (tilhører Eide sokn):

ONSDAG 29. MAI KL. 18.00 i EIDE KIRKE

KJAPPE FAKTA OM KONFIRMASJONSTIDEN

Som konfirmant forplikter du deg til å være med på konfirmantopplegget der du konfirmeres. I Eide og Landvik menigheter skjer det masse fint og gøy gjennom hele året, frem til konfirmasjonen. Det er samlinger annenhver/hver uke, men også turer, konserter, klubbkvelder, gudstjenester, og flere fellesarrangementer med andre konfirmantgrupper. Ansvarlige for konfirmasjonsundervisningen er Jennie Hørte Vigsnes (kateket) og Ørjan Kronheim (sokneprest), i samarbeid med resten av staben i Landvik og Eide og frivillige.

SAMLINGENE

Konfirmasjonsundervisningen i Eide er på torsdager kl. 18-19. Vi bytter på å være i Eide kirke/klokkerstua eller på Jortveit bedehus.

Konfirmasjonsundervisningen i Østerhus er i Østerhus arbeidskirke, torsdager rett etter skolen (ca. klokka 14.45-15.45)

Konfirmasjonsundervisningen i Landvik er i Landvik kirke (eller kirkestua) på tirsdager rett etter skolen (ca. klokka 15.00-16.00).

HVEM KAN BLI KONFIRMANT I DEN NORSKE KIRKE?

Alle som vil! ❤️

Vi i Landvik og Eide menigheter har sendt ut invitasjon til alle 2010-ere som er medlemmer i Den norske kirke og bor våre sokn.

Den norske kirke i Grimstad kommune fordeler seg på fire sogn du kan være konfirmant i (Fjære, Grimstad, Landvik og Eide). Vi tenker at det er flott at du er konfirmant i sognet eller menigheten du tilhører, men ønsker du å være konfirmant i annet sogn enn du bor i er det også mulig.

"MÅ JEG VÆRE DØPT?"

Nei du må ikke være døpt for å bli med på konfirmantundervisningen, men du må være døpt før selve konfirmasjonen. Hvert år har vi med oss konfirmanter som ikke er døpt - det er ikke noe problem. Ønsker du å bli konfirmert ordner vi dåp en dag det passer, enten i en gudstjeneste eller som en privat seremoni utenfor gudstjeneste.

PRIS

Med unntak av egenandel på vinterturen til Vrådal er det gratis å være konfirmant i Landvik og Eide menigheter.

OM PÅMELDING

Påmelding til konfirmasjon i Landvik og Eide gjøres på minkirkeside.no/grimstad. Se link nederst på siden.

Logg på med mobiltelefonnummer og tilsendt kode på SMS. Velg registrere ny konfirmant og deretter det sognet du ønsker å konfirmeres i.

Hjertelig velkommen som konfirmant i Landvik eller Eide menighet ❤️