Priser i forbindelse med gravferd

Festeavgift for 2024 er pr år:
kistegrav               kr. 380,-
urnegrav               kr. 320,-
dobbelt gravsted    kr. 760,-

Dersom avdøde bodde i Færder kommune og tar i bruk en ny urnegrav eller en ny enkel kistegrav, er gravstedet fritatt for betaling i fredningstida som er 20 år.
Skal det etableres et dobbelt kistegravsted betaler man festeavgift i fredningstiden (20 år) for den reserverte graven ved siden av den som tas i bruk, kr. 7600,-

Følgende kostnader gjelder for alle:

• Kremasjonsavgift (for urner) kr 4 056,-
  • Engangsbeløp for navnet minnelund på Nøtterøy og Tjøme kirkegård er kr 7 000,-
  • Preludering / forhåndsmusikk i 20 min før seremoni kr 900,-. (Dersom dette er bestilt)

Kostnader ved gravferd dersom avdøde ikke var bosatt i kommunen

• Det må betales festeavgift (se over) fra første dag for 20 år
  • Engangskostnad for kistegravlegging kr. 6 500,-
  • Engangskostnad for urnegravlegging kr. 2 145,-
  • For bruk av kantor / organist kr. 1 900,-
  • Leie av kirke kr 2 500,-
  • Leie av kapell kr 2 000,-

Kostnader ved gravferd dersom avdøde var bosatt i kommunen og ikke var medlem av Den norske kirke, men vil ha seremoni etter Dnk`s ordning

• Bruk av kapell er uten kostnad
  • Leie av kirke kr 2 500,-
  • For bruk av kantor / organist kr. 1 900,-

Kostnader ved gravferd dersom avdøde var bosatt i kommunen og skal ha seremoni utført av andre tros -og livssynssamfunn i kapell

• Bruk av kapell er uten kostnad
  • For slike seremonier gjøres avtaler evt. direkte med organist.