Innlandsby søker sokneprest

Brumunddal er sentrum for den største kommunen i Innlandet. Her er det tradisjon for godt samarbeid med lokale aktører og god oppslutning om konfirmasjon.

Veldre kirke er bygd i år 2000 og et landemerke i landskapet. Foto: Hamar bispedømme

Vi søker en prest som liker å jobbe med barn, unge og familier. Dette er et av fem satsingsområder som menigheten har valgt ut.

Du blir en del av et fellskap som inkluderer kapellan, kateket, menighetspedagog, diakon, kirkemusiker, renholder og to kirketjenere i tillegg til prostipresten i Ringsaker.

Brumunddal ligger nær Hamar ved bredden av norges største innsjø. Du kommer lett til Brumunddal med tog, og byen ligger fint ned mot Mjøsa i et rikt kulturlandskap. Pilegrimsleden går gjennom soknet.

Dette er et satsingsområde både det når gjelder næringsliv, handel, kultur og idrett.

Fullstendig utlysingstekst finner du her.

Du er velkommen på besøk på vår regning.

Søknadsfrist er 8. august 2021.