Kulturarrangementer

Her er noen av kirkene som løpende tilbyr kulturopplevelser:

Kultur i katedralen - Østre Aker og Haugerud menighet

Kulturkirken Jakob

Oslo domkirke

Majorstua+

Nordre Aker kirkeakademi,  kultur- og maleriprogram

Tips på booking av kulturarrangement:

Brev til lyset — for resitasjon, tuba og orgel, der lyrikeren Rolf Jacobsen sine dikt står i sentrum.

Medvirkende er Lise Fjellstad, Geir Løvold og Kåre Nordstoga.

Premiere tidlig i 2017.

Lise Fjellstad sin unike interesse for lyrikk og hennes store formidlingsevne vil bringe diktene til nye høyder.

Geir Løvold og Kåre Nortdstoga har i flere år reist med programmet Collage, der jeg har laget musikken. Det nye prosjektet er en utvidelse av dette.

For flere informasjoner se vedlegget og http://www.tuba.no/brevtillyset-rolf-jacobsen/

Ta kontakt med Løvold dersom du ønsker å få besøk av denne produksjonen i din menighet:

Geir Løvold, telefon 934 26479 www.tuba.no

Krupka Trio

Salmer er på deres program når de gjester eksempelvis menigheter. November 2014 kom Krupka Trio ut med ny cd ut:  "Krupka Trio: Salmer i jazzdrakt, Vol.I" Ulf Krupka nås 98 85 97 22 epost: ulfakrupka@hotmail.com

Ulla Käll og Margrete Kvalbein

Gitarist Ulla Käll og danser marg&bein (Margrete Kvalbein) samarbeider om flere ulike konsept, konserter/ og orestillinger. Begge har lang erfaring i å arbeide mellom kunst og trosuttrykk enten de opptrer i kirke eller i andre rom. Mer info? Kontakt Ulla Käll ulla.k@frisurf.no eller Margrete Kvalbein marg@margogbein.no

Tips på jubileer

I 2017 arrangeres Reformasjonsjubileet. På kirkerådets side finner du en oversikt hvor alle kan melde inn arrangmenter som finner sted i kirker og på andre arenaer i denne anledning. Herunder gudstjenester som på særlig vis er viet dette jubileet.

Årlige konsepter

Påske og pasjon 2016: 13.3-15.5.2016, 64 opplevelsesdager med kunst- og kulturopplevelser innen alle kunstuttrykk. Ved innspill til arrangementer, se kontaktinformasjon til vår kulturrådgiver nederst på siden.