5.kl.: Junior-konfirmant

Juniorkonfirmanter - for deg som går i 5. klasse

Juniorkonfirmantene møtes kl.14.30 en torsdag i måneden i ungdomslokalet nedenfor kirken. Vi både leker sammen og lærer mer om det vi tror på. Vi bruker Kristuskransen og snakker om perlene i den for å få vite mer om innholdet i kristendommen, om vårt forhold til Gud og til hverandre. Etterpå har vi en formingsaktivitet der vi lager noe tøft som hjelper oss å huske det vi har lært. Etter at juniorkonfirmantsamlingen er ferdig kl. 16.00, er det middag i kirken. Der er hele familien velkommen til å spise middag for en rimelig pris.

Juniorkonfirmantåret avsluttes søndagen etter påskeferien. Da blir alle de fine tingene stilt ut så alle kan se dem, og Juniorkonfirmantene hjelper til i gudstjenesten. Alle får da med seg hjem det de har laget og sin egen Kristuskrans. Denne søndagen blir det en ekstra god kirkekaffe (der Juniorkonfirmantene selvfølgelig får forsyne seg først!).

2022/2023 møtes Juniorkonfirmantene disse torsdagene:

25. august,
22. september,
17. november,
1. desember,
26. januar,
23. februar,
23. mars og
13. april.

Søndag 16. april kl. 11.00 er det avslutnings-gudstjeneste med medvirkning av juniorkonfirmantene og utstilling av alt de har laget.