Eina kirke

Med sitt flotte tak er Eina kirke et kjent og kjært bygg på Toten. På denne siden kan du finne litt informasjon om kirkebygget.

Eina kirke

Eina kirke er en langkirke bygd i tre med plass til omlag 250 personer. Kirken er tegnet av arkitekt Jakob Nordan. Altertavla viser en korsfestelsesgruppe malt av Gustava Helene Gundersen fra Brandbu.

I 2004 ble kirken pusset opp. Menighetsrådet engasjerte Borgny Farstad Svalastog, som stod for fargevalg og utsmykking under oppussingen. Utsmykningen består blant annet av 250 monotypier i taket, broderte gardiner, alterduk, antependie og vevd teppe i alterringen.

Orgelet er fra 1975, men ble restaurert og tilført nye stemmer i 2004.

Kontaktinformasjon for

Adresse: Einavegen 1441, 2843 Eina

Eina menighetskontor
Besøksadresse/postadresse: Svein Erik Strandlies veg 10, 2840 Reinsvoll
Kontortid tirsdag - torsdag: 10.00 – 14.00.
E-postadresse: lj855@kirken.no

Menighetsrådet 2023 - 2027:

Lars Arne Mjørlund
Heidi Wennemo Sandbekken