Landsbyutvikling i Bolivia

MISJONSALLIANSEN

Landsbyutvikling i Bolivia

Misjonsalliansens prosjekter strekker seg fra storbyen El Alto på den bolivianske høysletta, gjennom dalstrøkene i Andesfjellene, til Caranavi i det tropiske lavlandet. Vårt arbeid retter seg hovedsakelig mot den indianske befolkningen som gjennom århundrer har blitt diskriminert av makthaverne i landet.

For å forebygge sykdommer og bedre folks helse jobber vi i Sorata, Luribay og Caranavi for å gi menneskene der tilgang til rent drikkevann. Vi bygger brønner og rørsystemer, slik at vann ledes fra fjellene ned til landsbyer og husstander. Vi bygger også toaletter.

For å hjelpe den fattige befolkningen til å øke inntektene sine, konstruerer vi dessuten vanningsanlegg for åkre og vannansamlingssteder for dyr. Dette har flere steder ført til at bøndene øker sin produksjon med hele 300 prosent.

Vi legger til rette for en integrert og bærekraftig utviklingsprosess, hvor befolkningen selv tar ansvar for å forbedre sin egen livssituasjon.