Konfirmant 2025 i Rakkestad Sokn

Velkommen som konfirmant i kirkene i Os, Degernes og Rakkestad i 2025!

Konfirmasjon i Rakkestad kirke.jpg

Velkommen til konfirmasjon i kirken!

Du er velkommen til konfirmasjon i kirken uansett om du tror, tviler eller bare er nysgjerrig. I konfirmasjonstiden får du lære mer om deg selv og Gud. Du får mulighet til å utforske noen av livets mange spørsmål sammen med andre. Vi snakker om livet – på godt og vondt. Samtidig får du mange nye opplevelser.

Hva er konfirmasjon?

Ordet konfirmasjon kan bety både «å bekrefte» og «å gjøre sterk».
Et høydepunkt i konfirmasjonsgudstjenesten er når det bes en bønn for deg. I bønnen ber vi Gud om å velsigne deg og å styrke deg på din vei videre i livet. Det viktigste med konfirmasjonstiden er å være en del av et fellesskap og bli bedre kjent med den kristne tro. Konfirmasjonen er en påminnelse om at i dåpen sa Gud ja til å være en del av ditt liv.

Hva med meg som ikke er døpt?

Er du ikke døpt og lurer på om du likevel kan bli konfirmert i kirken?

Klart du kan! Over tusen ungdommer blir hvert år døpt i forkant av konfirmasjonen. Du får god info i forkant og på selve dåpsdagen har du med deg dine nærmeste, i en fin seremoni. Ta kontakt for mer informasjon.

Undervisning

Konfirmasjonstiden faller sammen med skoleåret. Hos oss har vi et opplegg som består av blant annet gruppeundervisning, fellesarrangementer, leir, gudstjenester og deltagelse i Kirkens Nødhjelps fasteaksjon.

Vanligvis samles vi på tirsdager rett etter skoletid, men det kan også bli noe i helgene.

Tilrettelagt undervisning

Vi har lyst til å gjøre konfirmasjonstiden best mulig for alle. Hvis du har behov for tilrettelagt opplegg, ber vi deg informere om dette ved påmelding.
NB! Vi får ikke denne informasjonen fra skolen.

Konfirmasjonsgudstjenester

• Os Kirke: søndag 25. mai 2025
  • Rakkestad kirke: lørdag 31. mai og søndag 01. juni 2025
  • Degernes kirke: søndag 8. juni 2025

(Det er mulig å konfirmere seg på lørdag i Rakkestad kirke 31. mai selv om du hører til en av de andre kirkene.)

Datoer for samlinger neste år kommer til dere som melder dere på

Egenandel

Kr. 1 315,- pr 2024, det vil komme prisstigning for 2025.
Dekker blant annet leir, mat på undervisningen og undervisningsmateriell.
Faktura vil bli sendt til hjem til deg.
Økonomi skal ikke være et hinder for å delta. Ta kontakt ved behov.

Påmelding

Påmeldingen skjer ved å fylle ut påmeldingsskjema på nettsiden her:

Påmelding for konfirmant 2025

Påmeldingsfrist: 30. juni 2024

Ta kontakt med kirkekontoret dersom du har problemer med påmeldingen.

Vi gleder oss til å ta imot et nytt konfirmantkull!
Sammen kan vi utforske tro, lære mer om Gud, oss selv og hverandre.

Spørsmål?

Er det spørsmål til konfirmantundervisningen i Rakkestad, finner du kontaktinfo nederst på siden.
Hovedansvarlig for konfirmantene er kapellan Annette Kanehl

Velkommen til konfirmasjon i kirken!

Konfirmasjonsgudstjenester parkKonfirmasjonsgudstjenester