Givertjeneste i Hasle menighet

For å opprettholde et bredt kirkelig tilbud til folk på Hasle, er menigheten helt avhengig av inntekter utover det som bevilges fra kommunen. Vil du være med på menighetens givertjeneste?

Givertjeneste i Hasle menighet

Kontonummer til Hasle menighet er 1506.24.57780 VIPPS:79840/Hasle sokn

Hasle menighet ønsker å

• ha en menighet med tilbud og plass til alle
  • ha et godt barne- og ungdomsarbeid, som gir barn og unge et godt miljø for vekst og trygghet
  • ha en menighet hvor vi kan følge opp trosopplæringsplanen
  • ha en menighet med en diakonal profil hvor vi ser hverandre og har omsorg for hverandre

Vil du være med på å legge forholdene til rette for at dette kan skje og ta et medansvar for menighetens økonomi?

Hvor mye skal jeg bidra med?

Det velger du selv. Vi har alle ulike forutsetninger. Det viktigste er at du er med!

Praktisk informasjon om givertjenesten

Det er mulig å gi til generell givertjeneste som er et bidrag til arbeidet i kirken eller til Hasle kirkes innsamlingsfond som for tiden samler inn til nye møbler i menighetssalen.

Det er mulig å betale med Vipps eller direkte inn på menighetens bankkonto, merk innbetalingen «Givertjeneste» hvis det er en gave til det generelle arbeidet eller «Innsamlingsfond» hvis det er et bidrag til nye møbler i menighetssalen.

Du kan gi penger som en enkeltgave eller ved flere innbetalinger pr år, gjerne som autotrekk fra din bankkonto.

Dersom du ønsker skattefritak må vi få opgitt ditt navn, adresse og personnummer (11 siffer). Ved årsskiftet blir da det samlede beløp innrapportert til likningsmyndighetene. Opplysningene behandles konfidensielt. I januar får du så en årsoppgave med oversikt over opplysningene som er sendt skattedirektoratet.

For å få skattefritak er minimumsbeløpet kr 500,- og maksimumsbeløpet kr 30.000,- per år (fra og med 2017).

Bilde fra NRKbeta på flickr.com: http://www.flickr.com/photos/nrkbeta/3986315547/