Stell av grav

Vi kan tilby stell av graver med ulike blomsterpakker til ulike priser. Langsiktig avtale i form av et fond kan også opprettes.

Stell av grav

Avtale med Kirkelig fellesråd for stell av grav kan kun gjøres av den som er fester (ansvarlig) for gravstedet. En viktig forutsetning for at et gravsted skal bli stelt er at gravsteinen er boltet.

Stell kan bestilles på følgende måter

• send en e-post til Kirkelig fellesråd i Trondheim
  • eller ta kontakt med Servicekontoret via telefon 994 36 000 eller
  • ta kontakt med den aktuelle kirkegården

For bestilling av stell via e-post må fester oppgi:

• navn på gravlagte
  • gravstedsnr (kirkegårdnr, gravfeltnr, gravradnr og gravnr) eller festenr
  • hvilken type stellavtale som ønskes
  • navn og adresse på hvem som skal motta fakturaen

Dersom fester ikke har disse opplysningene, kan hun eller han sende en forespørsel om opplysningene i en e-post eller ringe Servicekontoret.

Stellavtaler og priser.

Framdrift etter bestillingen
Kirkelig fellesråd vil registrere bestillingen og sende faktura til fester. Blomstene plantes ut i starten av juni måned. Faktura sendes ut årlig, og stellavtalen fortsetter inntil avtalen sies opp. Dersom faktura ikke betales, anses avtalen som avsluttet.

Flerårsavtale
Det er også mulig å finansiere stell av gravsted gjennom opprettelse av flerårsavtale som forvaltes av fellesrådet.

Les mer om flerårsavtale.

Kirkelig fellesråd er ikke eneste aktør på dette området.Private aktører tilbyr også stell av grav.