Visitas i Skiptvet 3.- 8.november 2020

Denne uken er biskopen på visitas i Skiptvet kommune. Det er lagt opp til et bredt program der biskopen skal bli bedre kjent med både lokalkirken og lokalsamfunnet.

Skiptvet kirke (FOTO: Skiptvet kirkelige fellesråd)

Forrige visitas var i 2010 ved daværende biskop Helga Haugland Byfuglien.

I sitt visitasforedrag berømte biskopen det gode samarbeidsforholdet mellom kommune og kirke i bygda, og understreket det som spesielt gledelig at kirkens gudstjenester og menighetens virksomhet var i godt samspill med det frivillige kristne organisasjonsarbeidet, særlig knyttet til aktiviteten på Misjonshuset.

På denne visitasen skal biskopen også ha møte med kommuneledelsen, og samtaler med styret på Misjonshuset. Det blir også en tur til det buddhistiske Skogsklosteret i Skiptvet, samt møte med konfirmanter og deltakelse på andre av lokalkirkens aktiviteter.

På grunn av koronasituasjonen vil visitasprogrammet bare gå tirsdag 3. og onsdag 4.november, med visitasgudstjeneste 8.november. Det blir også begrenset med åpne arrangementer, men alle er velkommen til følgende programposter:

Tirsdag 3.november

09:00: Åpningsgudstjeneste, Skiptvet kirke

20:30: Kveldsbønn, Misjonshuset

Onsdag 4.november

09:00: Morgenbønn, Skiptvet kirke

21:15: Kveldsbønn, Misjonshuset

Søndag 8.november

11:00: Visitasgudstjeneste, med påfølgende visitasforedrag - begge deler på Vonheim (NB! merk stedet). Max 100 deltakere.