Konfirmant 2023

Konfirmasjonsdatoer for 2022-23-kullet er 09.-10. september 2023. Her vil du finne informasjon og viktige datoer. Velkommen som konfirmant i Tonsen!

Konfirmant 2023
Velkommen som kofirmant i Tonsen!

Hvem er jeg? Hva er meningen med livet? «En viktig tid – Et viktig valg!» Kirken vil invitere deg til samtale og undring over livets store spørsmål.
Konfirmanttiden er en tid for undring og nye opplevelser. Du er velkommen til konfirmasjon i kirken uansett om du tror, tviler, eller bare er nysgjerrig.

I Tonsen menighet har vi to alternativer til konfirmantundervisning.

Alternativ 1: Sporty-konfirmant

Er for deg som liker å være i aktivitet. Vi har fokus på lavterskel aktiviteter og moro, men vi vil også gjøre aktiviteter som styrketrening og innebandy, samtidig som vi har undervisning.
Vi har da samling ca. annenhver torsdag igjennom konfirmantåret.
Pris: 2800 kr.
Dette dekker bibel, materiell, aktiviteter og leir.

Alternativ 2: TenSing-konfirmant

Er for deg som liker sang, band, dans, drama, lyd/lys og teknikk. Som TenSing-konfirmant blir du med i det større ungdomsmiljøet i Tonsen. Man er da hovedsakelig med på øvelsene til Tensing hver torsdag og har noen samlinger i forkant med undervisning.
Gruppen er tilknyttet KFUK-KFUM som er en kristen barne- og ungdomsorganisasjon.
Pris: 2950 kr.
Dette dekker bibel, materiell, leir, aktiviteter og øvingshelg.

Økonomi skal ikke være en hindring for å delta i konfirmasjonstiden, så ta kontakt med oss i Tonsen kirke om du har behov for å dele opp betalingen eller reduksjon i pris.

Både Sporty- og Tensing-konfirmant har undervisning på torsdager gjennom våren 2023.

Viktige datoer:

• 26.10.2022 kl. 19:30 – Foreldremøte
  • 11.12.2022 kl. 11:00 – Presentasjonsgudstjeneste
  • 18 – 21.05.2023 – Konfirmantleir
  • 09.09.2023 – konfirmasjonsdag for de som går på Årvoll og Vollebekk skole
  • 10.09.2023 – konfirmasjonsdag for de som går på Linderud, Frydenberg og andre skoler.

SPESIELLE HENSYN

Alle skal kunne være konfirmanter Tonsen kirke. Har du allergier? Har du lese-/skrivevansker? Er det utfordringer i familien, på skolen eller i andre forhold som kan ha innvirkning på konfirmanttiden? Da er det viktig at vi får beskjed slik at vi kan tilrettelegge for dere. Ta kontakt med kateketen for å drøfte eventuelle behov.

Påmelding
Påmelding til konfirmasjon skjer på nett. Bruk følgende link og velg Tonsen når du kommer til spørsmålet «velg kirke»:

Under finner du mer informasjon, trykk på lenken med rød skrift: Konfirmant Tonsen 2023.

Kontaktinformasjon for Tonsen menighet

Tonsen kirke ligger i Traverveien 16, i nærheten av Bjerke travbane.

Kontoradresse: Traverveien 16, 0588 Oslo.

Postadresse: Postboks 28 Årvoll, 0515 Oslo.

E-post: post.tonsen.oslo@kirken.no

Telefon: 23 62 93 30.  Telefon- og besøkstid: Tirs-Fre 10-14.

Gavekonto: 1503.08.60443