Konfirmasjon 2019

Litt praktisk informasjon om konfirmasjon i Grorud menighet i 2019.

Konfirmasjon 2019

Datoer:

Infomøte var tirsdag 23. oktober i Grorud kirke. For både konfirmant og foresatte.

Linjevalg gjøres på e-post til am399@kirken.no innen 15. november. For mer informasjon om linjene,

klikk her: https://kirken.no/nb-NO/fellesrad/kirkeneioslo/menigheter/grorud/konfirmasjon/konfirmasjonstiden/

Dato for undervisningsoppstart er ikke satt ennå. I 2018 var den i midten av januar.

Undervisning i linjer starter i slutten av januar. Under visningen finner sted på følgende ukedager

-          Spor av tro er annenhver tirsdag

-          SportY er annenhver onsdag

-          Ten Sing er hver torsdag

Konfirmantleiren er 14.-18. august, felles for alle linjer.

Konfirmasjonen er 8. september i Grorud kirke, og 15. september i Rødtvet og Romsås kirker. Klokkeslettet er vanligvis klokken 11:00, men dersom det er mange konfirmanter vil det bli konfirmasjonsgudstjenester både klokken 11:00 og klokken 13:00.

Økonomi

Det koster litt penger å være konfirmant i kirken. I 2018 var prisen 2.500 kr (inkludert leir). Samtidig er det svært viktig for oss at alle skal ha mulighet til å velge å være konfirmant hos oss, uavhengig av familiens økonomi. Derfor er det mulig å søke om å betale i små avdrag, samt å slippe hele eller deler av betalingen. Ved spørsmål om dette, send e-post til Anders på 990 45 646.

Påmelding til konfirmasjon gjøres her: https://minkirkeside.no/oslo

Dåp og konfirmasjon:

For å konfirmeres i Den norske kirke, må man være døpt (de fleste blir det som barn, men noen blir det først ved konfirmasjonsalder). Det er derimot ikke noe krav om å være døpt for å følge konfirmantundervisningen. Dersom man er i tvil om man vil konfirmeres, kan man følge undervisningen gjennom året og bestemme seg først i starten av høsten. Dåp kan gjøres både i gudstjenester, og i en mindre og mer privat seremoni.