Ledig stilling som sokneprest i Stokka

Det er ledig 100% stilling som sokneprest i Stavanger domprosti, med Stokka sokn som tjenestested. Søknadsfrist er 1. juni.

Stokka kirke.

Stokka menighet vil være en bekjennende, åpen, tjenende og misjonerende folkekirke, som bidrar til mer himmel på jord her i vårt område. Menigheten har et omfattende og mangfoldig arbeid både i og med vårt nærmiljø, rettet mot ulike aldersgrupper, behov og livsfaser.

Vi søker en sokneprest som har lyst til å ta lederansvar, som trives med gudstjeneste og forkynnelse, som møter mennesker i alle aldre, spesielt med ungdom og unge voksne og som vil være med å tenke nye måter å være kirke på.

Domprostiet består av 8 sokn og har 13 prestestillinger. Folketallet i hele prostiet er ca. 65.000, hvorav ca. 60% er medlemmer av Den norske kirke. Kirken i Stavanger er i en prosess med stadig tettere samarbeid mellom menighetene. Et resultat av dette er fellessatsingen «Konfirmant i sentrum» med menighetene Domkirken og St. Petri, Kampen, Bekkefaret, St. Johannes, Varden og Stokka.

Soknepresten vil ha kontor i Stokka kirke sammen med daglig leder (100%), kantor (100%), Barne- og ungdomsprest (100%), dirigent barnekor (20%), menighetspedagog (40%) og vaktmester (40%).

Soknepresten har sitt hovedvirke i Stokka menighet, men vil samtidig bidra i samarbeidet mellom menighetene i Stavanger. Vi søker en sokneprest som har lyst til å ta lederansvar. En engasjert og tydelig prest, som sammen med menighetsråd  og ansatte vil være en drivkraft i det strategiske arbeidet, og bidra til utvikling av kirkens arbeid, både i menigheten og i Stavanger by.

Les hele annonsen og søk på stillingen her.