Påmelding - konfirmasjon 2024

Velkommen som konfirmant i Lambertseter kirke!

Påmeldingen skjer via Min kirkeside: Minkirkeside.no/oslo.
Fremgangmåte:

- Velg registrer konfirmant.
- Velg Lambertseter under kirke.
- Fyll ut skjema og send inn. HUSK! Fyll ut alle felter og se over at alt er skrevet inn riktig :)

Hvem kan bli konfirmant?
Alle som har lyst kan delta i konfirmantopplegget i Lambertseter kirke! Den eneste forutsetning for selve konfirmasjonsdagen er at du er døpt. Hvis du ikke er døpt allerede ordner vi det i løpet av konfirmanttiden. Det er helt vanlig at det er noen konfirmanter som ikke er døpt ved innmelding.

Konfirmantåret
inneholder oppstartsweekend, undervisningssamlinger, pilegrimsvandring, ekskusjoner og en fem dagers leir kalt Camp Norefjell sammen med konfirmanter fra hele landet. Konfirmantarbeidet er også tett knyttet til Lambertseter kirkes ungdomsklubb KIKK. Torsdager er ungdomsdagen i menigheten og det meste av undervisningen blir lagt til denne dagen.

Kfuk-Kfum
Ungdomsarbeidet i menigheten er knyttet til organisasjonen Kfuk-Kfum. Konfirmantene blir meldt inn i organisasjonen dette året, og vil automatisk bli meldt ut når konfirmanttiden er over, om ikke de ønsker å beholde medlemsskapet. Medlemsavgiften ligger i konfirmasjonsavgiften.

Konf på TikTok
For at du skal få et innblikk i hva kirkelig konfirmanttid går ut på, har årets kull delt fra livet som konfirmanter på TikTok #konfirmantene. Der legger de ut filmer av alt de gjør i konfirmasjonstiden, som samlinger og aktiviteter, og svarer på spørsmål i kommentarfeltene.

Program for året vil komme i løpet av høsten og alle konfirmanter og foreldre inviteres til et informasjonsmøte tordag ... hvor det også vil være anledning til å stille spørsmål.

Her er noen datoer verdt å merke seg for konfirmantåret:
Presentasjonsgudstjeneste
Fasteaksjonen søndag
Konfirmantleir fem dager i slutten av juni

Konfirmasjonsgudstjenester:
Lørdag 31. august kl. 11:00
Søndag 01. september kl. 11:00

Prisen for kofirmantåret er 3600 kr og dekker alt fra leir, mat, bibel, fotografering ++. Økonomi skal ikke være et hinder for å bli konfirmert. Vi har støtteordninger for å dekke deler eller hele beløpet ved behov. Ta kontakt for mer informasjon.

Minner om infomøte for foreldre og konfirmanter i Lambertseter kirke
torsdag

Ta ellers også gjerne kontakt om det er noe annet dere lurer på!