Kjenner du kirkerottene Vesle og Fredo?

Kirkerottene Vesle og Fredo er en viktig del av trosopplæringen i Gjøvik, og derfor lar vi både 4, 5 og 6-åringene bli kjent med dem. De har etterhvert blitt kjendiser og reiser på turné i kirker landet rundt. Men visste du at kirkerottene ble født her på Gjøvik? Det var nemlig vår første trosopplæringsmedarbeider Kristian Sandmark som skapte rottene som nå er kjent i store deler av landet.

Kjenner du kirkerottene Vesle og Fredo?

4, 5 og 6 åringer

Hvert år sender vi ut invitasjon til kirketeater til 4, 5 og 6-åringene. I brosjyren er det en gratisbillett til kirkerotteteater. Gratisbilletten gjelder for et barn og en voksen på teater. På kirkerotteteater deler vi ut film eller lydbok til alle 4, 5 eller 6-åringer. Har du lyst til å se hvordan Versle og Fredo ser ut, kan du ved hjelp av QR-koden se en liten filmsnutt, eller se lenger ned på siden.

Teateret spilles i 6 av kirkene i Gjøvik og familiene kan selv velge hvor de vil reise, og dersom flere vil være med på teater koster det 50 kr pr. person, og maks 100 kr for hele familien.

I løpet av en treårsperiode vil barna bli kjent med kirkerottene Vesle og Fredo, Kattunge, Lea mus, Kari prest og Viggo flaggermus. Sammen med dem blir barna kjent med kirken og med den kristne tro på en enkel og morsom måte.

Kirkerottene har også egne hjemmesider med spill, sanger og videoer. Se link under.

Hva deler vi ut til de ulike alderstrinnene?

4-åringer: Mottar DVD med Kirkerottene og inviteres til teater.

5-åringer: Mottar lydbok med Kirkerottene og inviteres til teater.

6-åringer: Mottar DVD/nedlastbar film og inviteres til teater.