Besøkstjeneste

Har du lyst å bli kjent med nye mennesker? Få nye venner? Kanskje besøkstjenesten er noe for deg?

Strindheim menighet har en liten besøkstjeneste. Og vi vil gjerne øke antall besøkere, for vi erfarer at det er et stort behov. Det er særlig eldre og mennesker med nedsatt funksjonsmulighet som har behov for en besøker. Mange er ensomme og mange har problemer med å komme seg ut på egen hånd.

De som er besøker, opplever det givende. Og ofte ser vi at at det knyttes gode bånd mellom besøker og den som får besøk.

For å være besøker, må du være voksen, pensjonist eller yrkesaktiv. Men også studenter og skoleungdom kan ha stor glede av å være besøker.

En besøker bidrar med: sosial kontakt, en uformell prat, lese høyt fra avisen eller en andaktsbok (når det er ønskelig), gå tur sammen, gå på kafè sammen, eller noe lignende.

Hvor ofte du går på besøk, er litt opp til dere som skal møtes, men omtrent hver 14. dag bør det nok være.

Om du vil vite med, ta kontakt med Sølvi - diakon