Ledig stilling som prostiprest i Sandnes

Den norske kirke i Stavanger bispedømme ønsker å være en kirke som tror, bryr seg, åpner, deler og inviterer. Nå oppretter vi en ny stilling med fokus på ungdom i Sandnes. Ny søknadsfrist er 30. august.

Ledig stilling som prostiprest i Sandnes

Stillingen er 70% prostiprest med fokus på ungdom i Sandnes og 30% menighetsprest i Bogafjell.

Stillingen blir plassert i Sandnes menighet, som dekker Sandnes sentrum.

70 prosent av stillingen sikter mot å bygge opp et godt kirkelig tilbud til ungdom her. Den som får stillingen vil få en gründer-rolle og kunne prege utformingen av ungdomsarbeidet, med støtte fra frivillige og ansatte i soknet og ellers i prostiet. Det finnes et godt trosopplærings- og konfirmantarbeid i menigheten å bygge videre på. I soknet er det også tre videregående skoler det kan være aktuelt å knytte kontakt med.

I Sandnes menighet kan du arbeide ut fra den store, nyoppussede kirken midt i sentrum og menighetssenteret rett ved. Menigheten har mange gode diakonale tilbud og sterkt fokus på trosopplæring. Du blir kollega med sokneprest, daglig leder, kateket, kantor, diakon og menighetspedagog. Det er kort vei fra kontor og kirke til å bli synlig i byen.

30 prosent av stillingen er menighetsprestetjeneste i Bogafjell kirke rettet mot tweens, 10-13 år (5.-8.klasse). Bogafjell har vokst fram som en stor, ny bydel i Sandnes og menigheten her har bygd opp et sterkt gudstjeneste- og familiearbeid som preger lokalsamfunnet. Prostipresten vil få konkret ansvar for gudstjenester og klubbvirksomhet spesielt rettet mot tweens sammen med dedikert ungdom og engasjerte foreldre. Staben i Bogafjell kirke er inkluderende og kreativ og menighetspresten vil få mulighet til å være med å delta på annet arbeid rettet mot tweens. Det er ønskelig at søkeren vil kunne arbeide målrettet ut fra menighetens visjon: «Jesus sett, trodd og etterfulgt».

Sandnes menighet har 6203 medlemmer. I Bogafjell er det 6241 medlemmer.

Les hele stillingsutlysningen og søk på stillingen her.