Brev til ansatte og menighetene i Stavanger bispedømme

I forbindelse med koronapandemien har Stavanger bispedømme et klart ønske om å fokusere på den internasjonale kirke. Derfor tar bispedømmet initiativ til en informasjons- og innsamlingskampanje fra nå og fram til St.Hans, skriver biskop Anne Lise Ådnøy til menighetene 26. mai.

Brev til ansatte og menighetene i Stavanger bispedømme

«Sammen som kirke i hele verden»
I denne ekstraordinære situasjonen vil biskopen i Stavanger bispedømme og leder av bispedømmerådet oppfordre menighetene til misjonssolidaritet.

Vårt håp er at menighetene i bispedømmet ser denne unike muligheten til misjonssolidaritet.
Hvis vi alle gjør litt, blir dette til sammen et løft for kirken i hele verden.

Informasjon og praktisk hjelp om hvordan kampanjen kan gjennomføres i lokalmenighetene finnes på nettsiden.

Aksjonen koordineres av misjonsrådgiver Bjarte Øen, som kan nås på følgende epost

Liv Heidrun Skaar Heskestad
leder av bispedømmerådet

Anne Lise Ådnøy
biskop

HER KAN DU LESE BREVET I SIN HELHET.