Menighetshuset i Honningsvåg

Menighetshuset ligger sentralt i Honningsvåg sentrum og tilbyr hyggelige og funksjonelle lokaler som kan brukes til møter, kurs, minnesamvær, dåp- og konfirmasjoner og andre arrangement.

Menighetssalen egner seg godt til konfirmasjons-selskaper o.l.

Menighetshuset ligger i Menesgata 1, rett nedenfor Honningsvåg kirke.

I tillegg til å sørge for kontorer til prest og ansatte i Nordkapp menighet, huser huset Nordkapp frivilligsentral. I huset er det rom og saler som kan lånes, eller leies til ulike formål.

Menighetssalen ca. 150 kvm. Salen kan deles i tre deler med skillevegger. Når alle vegger er fjernet, er det plass til å dekke opp til ca. inntil 80-100 mennesker

Menighetssal ytre  (inngang fra garderobe) - 63 kvm. Står ferdig oppsatt med bord, stoler etc. Egner seg til møter, minnesamvær o.l. med inntil 50 deltakere.

Menighetssal midt  (inngang ved kjøkkenet) -37 kvm. Kan brukes sammen med menighetsal ytre, eller frivilligsalen ved at skilleveggen(e) åpnes.

Frivilligsalen (inngang ved kjøkkenet) - 40 kvm. Kan brukes sammen med menighetsal midt ved at skilleveggen mellom salene åpnes.

Flere av salene kan og vil ofte bli brukt til ulike arrangement samtidig. Deyt må forventes litt lyd mellom salene.

Leiepriser og bestilling

Alle lag, foreninger og grupper i Nordkapp som driver frivillig arbeid, låne lokaler gratis.
For andre kan lokalene leies. Prisliste finner du her.
Du kan bestille lokalene ved å bruke skjemaet her.
Har du spørsmål kontakt daglig leder for Frivilligsentralen (se nedenfor)

Utstyr
I menighetssalen er det elektronisk tavle med webkamera. Denne er flyttbar. Det er også høyttaleranlegg med mikrofoner. I tillegg er det piano tilgjengelig. Flipover kan gjøre tilgjengelig ved behov. Alle saler har trådløst nett. Kopimaskin kan brukes etter avtale.

Fasiliteter
Kjøkken og toaletter ligger i umiddelbar nærhet av menighetssalene. Kjøkkenet har to store kaffetrakter, komfyr med stekeovn, kjøleskap og oppvaskmaskin (steamer). Det er kaffeservice til ca. 100 personer, samt middagsservice til noen færre inkl. glass, bestikk, serveringsbestikk o.l.
NB! Det er begrenset med kjøleskapsplass.

Kafferommet (møterom) ligger innerst i bygget, med utsikt over fjorden. Rommet har møtebord med plass til 6-8 personer. Dette rommet har minikjøkken med kaffetrakter og vannkoker.

Tilgjengelighet
Menighetshuset er tilgjengelig også for bevegelseshemmede med automatiske dører med lave dørkarmer, samt rullestoltilpasset toalett.

Parkering
Det er et begrenset antall parkeringsplasser utenfor bygget, men kort vei til parkeringsplasser i gatene i nærheten, eller på rådhusplassen.

Kontaktinformasjon for Nordkapp menighet

Post- og besøksadresse:
Menesgata 1
9750 Honningsvåg

Åpningstider kirkekontoret:
Mandag 09.00 -14.00
Tirsdag 09.00 -14.00
Torsdag 09.00-14-00

E-postadresse: post.nordkapp@kirken.no
Org.nr 977001706 (Nordkapp sokn)