Lys våken

Adventsnatt i kirken - er du med?

På Lys våken kan alt skje. Foto: Den norske kirke

Hvis du er mellom 10 og 12 år og har lyst på en annerledes overnattingsopplevelse, bør du bli med på LysVåken. Bli med på å utforske kirkerommet, hør prestens vakre nattasang og bli vekket av Kristians fine orgelmusikk!

Navnet Lys våken handler ikke om at vi skal være våkne hele natta, men at vi skal være våkne overfor det som skjer i oss og rundt oss. Vi skal være våkne overfor Gud, hverandre og oss selv. Ikke minst kan vi oppleve at Gud er lys våken for oss.

Lys våken arrangeres natt til første søndag i advent. Advent handler jo nettopp om lyset som kom til verden. Dette skal vi feire - i tillegg til at 1. søndag i advent i år markerer starten på et nytt kirkeår. Det er med andre ord kirkens nyttårsfeiring!

På LysVåken spiser vi god mat sammen, spiller ping pong og biljard, synger, danser, blir kjent med nye folk, spiser lørdagsgodt og mye mer. Du får sjansen til å lage en gudstjeneste slik du synes den bør være. Vi starter klokken 17 utenfor Torshov kirke med offisiell tenning av Juleskogen - deretter starter Lys våken.

En ting kan vi love: Kirken blir aldri den samme etter at du har opplevd LysVåken!