Si hei, vær en venn, bli med!

Du vet hvem som sier det? Nemlig! Det er jo det de skal si, alle de som er med på BlimE!-kampanjen til NRK Super. Det blå BlimE-armbåndet skal minne oss på å være flinke til å si hei til andre, være gode med hverandre, bry oss om andre. Ikke rart at BlimE!-armbåndet er den tøffeste moten jeg vet om.

Si hei, vær en venn, bli med!

Selv skriver NRK Super dette om BlimE!:  Vi er helt sikre på at hvis alle sier hei til hverandre litt oftere, så vil vi alle bli litt gladere og har det bedre inni oss.

Da jeg leste det NRK skriver, så tenkte jeg med en gang på han som er verdens aller beste på nettopp det å se andre, si hei og si “BlimE!” til andre.

Du vet, nå tenker jeg på Jesus. Han som sa BlimE! til Peter, de som ble bestevenner. Han som sa BlimE! til ei dame på en fest som de andre var kjipe med, men som Jesus stilte opp for. Han som sa BlimE! til Sakkeus, han som ikke trodde at noen kom til å se ham. Jesus sa egentlig veldig, veldig mye BlimE! Og han sier fremdeles det. Til deg og meg.

Og så vil han at vi skal si BlimE! til andre mennesker. Han vil at vi også skal prøve å være gode til å se andre, stille opp for andre, si BlimE! til de som trenger å høre nettopp det.

Egentlig ganske fint å tenke på når en sprader rundt med det turkise armbåndet.

Oddernes menighet arrangerer egen BlimE!-dag for barn når det er planleggingsdag på høsten. Der lærer vi mer om hva det vil si å ha Jesus som venn - og hvordan Jesus kan lære oss en del om det å være venner!
Følg med for mer informasjon.

SE HELE DEN FLOTTE BlimE!-DANSEN FRA 2013!

OG SÅ KAN DU ALLEREDE NÅ GÅ INN HER FOR Å ØVE PÅ ÅRETS BlimE!-DANS!

Gi beskjed om du ønsker å være med og danse den på en av våre gudstjenester!

Kontaktinformasjon for Oddernes kirke

Jegersbergveien 6,
4630 Kristiansand
Organisasjonsnr: 976 992 555