Påmelding til konfirmasjon

For å melde deg på til konfirmasjon i Åssiden kirke, må du først lese og godta "Konfirmantavtalen", som legger viktige premisser for at alle skal få en god konfirmasjonstid. Etter at konfirmant og foreldre/foresatte har lest avtalen, kan dere trykke på påmeldingsknappen nederst på siden. Det er viktig at det fylles ut e-postadresse og mobiltelefonnummer på konfirmanten og minst én av foreldre/foresatte, siden informasjon hovedsaklig vil bli sendt ut på e-post og lagt ut på kullets egen side på facebook.

KONFIRMANTAVTALE

Vi ønsker at konfirmasjonstiden skal være en innholdsrik og god tid for alle som deltar, og vi ønsker at samlingene skal foregå i et trygt miljø.

Derfor er vi avhengige av å ha noen spilleregler som vi forholder oss til.
Punktene nedenfor er en avtale mellom oss som står for konfirmantopplegget og dere som foreldre og konfirmant. Ved å melde seg opp til konfirmasjon forplikter en seg til å overholde sin del av denne avtalen, samtidig som prest/konfirmantlærer forplikter seg til å overholde sin del.

Konfirmant og foreldre/foresatte skal kunne forvente at:
  • det gis ut program for henholdsvis høst og vår i god tid i forkant
  • programmet ikke endres uten at det er særskilt god grunn for det
  • samlingene er godt forberedt
  • all viktig informasjon gis skriftlig
Prest/konfirmantlærer skal kunne forvente at:
  • konfirmanten prioriterer konfirmasjonsforberedelsene dette året. Konfirmasjonsforberedelsene går i utgangspunktet foran idrett og andre fritidsaktiviteter
  • konfirmanten deltar på alle obligatoriske samlinger i løpet av konfirmanttiden (undervisningstimer, 8 gudstjenester og andre obligatoriske samlinger)
  • konfirmanten møter presis til samlingene og deltar på hele samlingen
  • konfirmanten har med Bibel og annet avtalt materiell til samlingene
  • konfirmanten deltar på de tjenesteoppgaver han/hun blir satt opp på
  • alle samlinger og gudstjenester preges av ro, orden og respekt både for seg selv og andre, med andre ord: god folkeskikk. Mobbing vil ikke bli tolerert.
  • det ikke brukes alkohol, narkotiske stoffer eller røyk/snus på samlinger og leir
  • leirstedets reglement overholdes
  • foreldre/foresatte støtter og oppmuntrer konfirmanten gjennom konfirmantåret, og er gjerne med konfirmanten på gudstjenester

Brudd på denne avtalen kan medføre utsettelse av konfirmasjon. Det vil først bli gitt en skriftlig advarsel. Dersom forholdet ikke retter seg vil det vurderes å utsette konfirmasjon, evt. om konfirmanten må følge neste års konfirmantopplegg. Menighetsrådet står ikke økonomisk ansvarlig for evt. utgifter som måtte oppstå som følge av en slik utsettelse av konfirmasjon.
Fravær vil kunne medføre ekstraundervisning.
Ved evt. hærværk på utstyr og gjenstander vil vedkommende bli holdt økonomisk ansvarlig.

Vi ber om at dere som foreldre/foresatte eller konfirmant tar kontakt med oss dersom det er noe dere er usikre på eller misfornøyde med. Vi håper at denne konfirmantavtalen vil være med å gi alle en god konfirmasjonstid!

Kontaktinformasjon for Åssiden menighet

Åssiden kirkes adresse er: Åkerveien 2, 3024 Drammen.

E-post: post.drammen@kirken.no. Telefon: 32989200  Telefon- og besøkstid: Man-Tor 10-15