Vikariat som kapellan med tjenestested Vang sokn

Det er ledig ett års vikariat som kapellan i Vang sokn. Vang sokn består av «gamle» Vang kommune, og omfatter både bybebyggelse og landdistrikt.

Som kapellan vil du jobbe blant annet i Vang kirke, der dette bildet er hentet fra.

Som kapellan inngår du i et arbeidslag der du deler gudstjenestene i soknet med soknepresten. Hovedarbeidsstedet vil være soknet, med prostiet som arbeidsdistrikt. Det er fem prester i Hamar og Vang som samarbeider om de kirkelige handlingene.

Vang har to kirker:
Øvre Vang kirke ligger opp mot Vangsåsen, og er en tømmerkirke fra 1907 med 300 sitteplasser. Vang kirke ligger sentralt på Ridabu, og bærer tilnavnet «Hedmarkskatedralen». Det er en steinkirke fra 1810 med 800 sitteplasser.
I soknet er det 5 barneskoler, 1 ungdomsskole og 12 barnehager. Det er tre eldreinstitusjoner som betjenes med andakt.

Hele utlysningen finner du her.

Skulle du ha lyst på å besøke din mulige framtidige arbeidsgiver, så er du velkommen til å gjøre det på vår regning.