Kirken.no bruker såkalte cookies til trafikkmåling og optimalisering av innhold. Hvis du klikker «Jeg forstår, lukk meldingen» aksepterer du at vi bruker cookies på sidene. Vil du vite mer om cookies, trykk «les mer».

Jeg forstår, lukk meldingen

Les mer

Ledig stilling: HR-sjef i Bergen kirkelige fellesråd

Bergen kirkelige fellesråd har ledig 100 % fast stilling som HR-sjef. Stilling med saksnr. 18/265

Bergen kirkelige Fellesråd (BKF) bygger, vedlikeholder og drifter kirkebyggene og gravplassene i Bergen. BKF ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for Den norske kirkes 25 menigheter i Bergen og er arbeidsgiver for 160 ansatte med kirkevergen som daglig leder. Vår visjon er å «Speile Guds himmel i jordnært liv». Våre verdier er ÅPEN, FRIMODIG, TROVERDIG.

 

STILLING MED SAKSNR  18/265

 

Det er ledig 100 % fast stilling som HR-sjef i Bergen kirkelige fellesråd

Om stillingen:

Da vår personalsjef tiltrer en annen stilling i organisasjonen, søker vi etter en velorganisert person med solid HR- og lederkompetanse. Vår nye HR-sjef skal bidra til at BKF har en profesjonell personalforvaltning som stimulerer til god arbeidsutførelse i et godt arbeidsmiljø. Stillingen inngår i Kirkevergens ledergruppe og bidrar til strategisk ledelse av organisasjonen ved et helhetsblikk på BKFs oppdrag for kirken i Bergen.

Arbeidsoppgaver:

  • Sikre profesjonelle HR-prosesser som eksempelvis rekruttering, forhandlinger/drøftinger med tillitsvalgte, kompetanseutvikling av ansatte, HMS og internkontroll m.m.
  • Utvikle og bygge en organisasjonskultur som stimulerer til begeistring, lojalitet og trivsel i arbeidsmiljøet på alle nivåer.
  • Ha oppdatert kunnskap om regelverk innen personalområdet.
  • Bistå linjeledere til profesjonell og god personalforvaltning.
  • Være sekretær for Administrasjonsutvalget, og saksforbereder til Fellesrådet på HR-området. Forøvrig delta i andre råd og utvalg ved behov.

Kvalifikasjonskrav:

  • Relevant utdannelse på masternivå (HR/Ledelse/Arbeidsrett /Administrasjon e.l.)
  • Særlig relevant ledererfaring på HR-området kan kompensere for utdanningskravet
  • Ledererfaring og erfaring fra endringsledelse
  • Evne til å ta beslutninger forankret i god faglig kompetanse
  • Gode strategiske og analytiske evner
  • Ryddig og strukturert arbeidsform
  • Gode samarbeidsevner og evne til å bygge relasjoner
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Kjennskap til og engasjement for Den norske kirke som organisasjon og trossamfunn
  • Kjennskap til offentlig forvaltning er en fordel

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Særskilte krav:

HR-sjef må være medlem av Den norske kirke.

Lønn- og arbeidsvilkår reguleres av tariffområdet knyttet til Kirkens arbeidsgiverorganisasjon (www.ka.no) og Bergen kirkelige fellesråds Personal- og arbeidsreglement.

Vi kan tilby:

  • Et stimulerende arbeidsfellesskap med både ansatte og folkevalgte
  • Pensjonsordning gjennom Bergen kommunale pensjonskasse
  • Ulykkes- og gruppelivsforsikring
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Tiltredelse: 01.12.2018, eller etter avtale

Søknad sendes via vårt digitale søknadssenter: https://www.e-skjema.no/bkf
Stilling med saksnummer 18/265
Søknader som ikke kommer via vårt søknadssenter, kommer ikke i betraktning.

Kopi av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju. Vi ber om at søkere som har vitnemål og attester fra utenlandske utdanningsinstitusjoner, om å legge ved norske oversettelser.

Dersom søker selv ber om det, kan opplysninger om søker unntas offentlig søkerliste etter offentlighetsloven §25. Dette må i så fall begrunnes. Dersom BKF mener begrunnelsen for fritak ikke er tilstrekkelig, vil søker bli kontaktet slik at det gis mulighet for å trekke søknaden før endelig søkerliste fullføres.

For nærmere opplysninger om stillingen, kontakt kirkeverge Asbjørn Vilkensen mob. 909 98 033, e-post av862@kirken.no eller personalsjef Berit Bakke mob. 996 04 561.

 

SØKNADSFRIST: 04.10.2018