Søndagstanker 19. februar 2017

Søndagstanker 19. februar 2017

Søndagstanker Søndag 19. februar 2017 Kristi forklarelsesdag Matt. 17, 1-9

Hvis bare

Hvis det er sånn at Gud vil at alle mennesker skal bli frelst, hvorfor kommer han da ikke klart og tydelig og viser seg for oss, og lar oss se hvem han virkelig er?

Da Jesus gikk på jorda var det stadig mennesker som fikk se store ting, men de skulle ikke si det. Tre av Jesu disipler var med på fjellet og fikk en helt spesiell opplevelse sammen med Jesus, men de skulle ikke si noe, i alle fall ikke ennå.

Jeg lurer på om Jesus vil at vi ikke skal henge oss opp i ekstraordinære hendelser, men søke Han i det stille og dagligdagse. Vite at han er der i min vanlige mer eller mindre grå hverdag. Vi kan mange ganger tenke: Hvis jeg bare får se et under, eller nærmest høre Guds stemme, da… Men vi vet så alt for godt hvordan det var med disiplene. Da Jesus ble tatt til fange stakk de av, også de som hadde vært med Jesus på fjellet og fått høre Gud tale. Jesus ønsker virkelig å vise seg for deg. Sett deg stille ned. Les i Bibelen. Be Jesus om å komme til deg. Du trenger ikke føle så mye, bare vit at han er hos deg.

God søndag! Mia Wallerud

Dele-knapper kan ikke vises uten at du samtykker til bruk av funksjonelle cookies. For å gjøre dette må du trykke på knappen helt nederst i venstre hjørne og marker sjekkboks for funksjonelle cookies og deretter klikke på \"Oppdater samtykke\". Evt. klikk på \"Godta alle cookies\" for å godta alle kategorier av cookies. Deretter må du laste siden på nytt.

Kontaktinformasjon for Ullensaker Kirkelige Fellesråd

Dersom du har konkrete spørsmål om de kirkelige handlingene, eller du ønsker å gjøre avtale om dåp eller vigsel, ta kontakt med menighetskontoret i ditt sokn.

Har du spørsmål om gravferd, feste av gravsted, stell av graver eller andre spørsmål relatert til kirkegård og kirkebygg, ta kontakt med kirkevergens kontor.

Ved akutt behov for samtale med prest (utenom kontortid), kan du ta kontakt med ledende sokneprest Per-Kristian Bandlien, tlf. 99 41 81 90, som vil sørge for tilgjengelig prest.

Kirkeverge/daglig leder
Tor Tvethaug:
992 44 815

Prost Øvre Romerike
Liv B. Krohn-Hansen:
907 38 416

Postadresse fellesrådet/
kirkevergen:
Postboks 470
2051 Jessheim

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"