Vi søker etter en ny medarbeider til en hektisk, men spennende jobb:
Arbeidsområde:
- Daglig leder av menighetsrådenes virksomhet og kontakt med publikum/frivillige.
- Sekretær for menighetsrådene med saksforberedelse og oppfølging av vedtak
- Plan og strategiarbeid, koordinering og organisering i samarbeid med soknepresten
- Økonomiansvar for menighetene med bilagshåndtering, budsjettering og rapportering
- Være kontaktledd mellom menighetene, fellesrådsadministrasjon og stab.
- Legge til rette for frivillig engasjement, rekruttere, utvikle og følge opp frivillige medarbeidere i samarbeid med øvrig stab.
- Ansvar for kunngjøringer og informasjon om gudstjenester og menighetenes aktiviteter.
Kvalifikasjoner
- Utdanning innen administrasjon- og/eller kirkefag eller økonomi, helst på bachelor-nivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- Det er ønskelig med organisasjons- og ledererfaring.
- God kunnskap om og erfaring med bruk av PC som arbeidsverktøy. (Office, Public 360, m.m.)
- Lokal tilknytning og erfaring fra kirkelig/kristent arbeid er en fordel
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk.
Personlige egenskaper
- Selvstendig, strukturert og god lagleder.
- God arbeidskapasitet og evne til å håndtere flere oppgaver samtidig.
- Systematisk, med ordenssans og evne til samarbeid
Kontor på Ås menighetssenter (Svein Erik Strandlies v. 10, Reinsvoll) sammen med prest, organist, menighetspedagog og diakon. Vi kan tilby ordnede arbeidsforhold, lønns- og arbeidsvilkår ihht. tariffavtale. Pensjonsordning gjennom KLP. Det er krav om medlemskap i Den norske kirke.
Søknadsfrist: 3. januar 2023. Vi ønsker at du leverer din søknad digitalt på kirkejobb.no
For ytterligere opplysninger,
Kontakt menighetsrådsleder Ole Jakob Dyrnes, mob. 97706318 eller
kirkeverge Gunnstein Endal, mob. 920 42659.