Kirken.no bruker såkalte cookies til trafikkmåling og optimalisering av innhold. Hvis du klikker «Jeg forstår, lukk meldingen» aksepterer du at vi bruker cookies på sidene. Vil du vite mer om cookies, trykk «les mer».

Jeg forstår, lukk meldingen

Les mer

Vi opprettholder gravferder med inntil 50 mennesker tilstede

Den norske kirke i Asker forholder seg til de nasjonale retningslinjene og det vil derfor ikke være gudstjenester eller arrangementer i kirkelig regi frem til 29. mars. Sentralbordet er tilgjengelig som vanlig.

Asker kirkelige fellesråd viser til de nasjonale retningslinjene. Vi forventer at alle våre kirkelige ansatte og frivillige følger retningslinjene for denne samfunnsdugnaden. Samtidig husker vi statsministerens ord om at «selv om vi ikke skal ta på hverandre, skal vi ta vare på hverandre». Vi vil i tiden som kommer konkretisere hvordan vi i denne situasjonen kan være en levende, nær og tilgjengelig kirke – innenfor de rammene vi nå skal forholde oss til.

Prost og kirkesjef har 12.3. kl. 1700 sendt ut følgende informasjon til alle kirkelige ansatte i Asker om hvordan vi forholder oss til den nye situasjonen:

  • Det er ingen gudstjenester, møter eller arrangementer i kirkelig regi i Asker fram til 29. mars.
  • Med de nye retningslinjene, kan vi ikke åpne kirkene.
  • Vi opprettholder gravferder og vielser, med inntil 50 mennesker tilstede. Vi vil samarbeide med gravferdsbyråene o.a. for å sikre samarbeid om gjeldende hygieneregler og smittevern. Vi vil sende ut egen informasjon om dette.
  • Prestene gjør egne avtaler med dåpsfamilier. Vi vil sende egen informasjon om dette til berørte kirkelige ansatte.
  • Som hovedregel benytter vi fra i dag hjemmekontor (som ikke er det samme som karantene), og vi utfører de ordinære arbeidsoppgavene som er mulig. Den enkelte avtaler dette med sin leder.
  • Fellestjenester sikrer at felles informasjon blir lagt på alle menighetenes hjemmesider.
  • Daglige ledere og prosten vil nå kartlegge alle kirkelige ansatte i Asker – hvem som er i karantene, er i risikogruppe, har omsorgsoppgaver e.l., og hvem som er tilgjengelige. Arbeidsgiver kan ha behov for å omdisponere personale for å løse fortløpende oppgaver de neste ukene.
  • Asker kirkelige fellesråd opprettholder sentralbordfunksjonen.
  • Ansatte i Kirkens feltarbeid og menighetsbarnehagene vil få egen informasjon fra sine ledere
  • Til tross for alle begrensninger, anmoder vi alle ansatte om å ta kontakt med dem som dere tenker har behov for det. Hovedregelen er at det skal skje via telefon, SMS, e-post eller sosiale medier.

For eventuelle spørsmål, ta gjerne kontakt med fungerende prost Karoline Astrup eller kirkesjef John Grimsby.

I denne tiden, la oss be for hverandre og alle som er rammet eller berørt: For Gud ga oss ikke en ånd som gjør motløs; vi fikk Ånden som gir kraft, kjærlighet og visdom.» (2 Tim. 1,7)

Kontaktinformasjon for Gravferdsavdelingen

Postadresse: 
Gravferdsavdelingen
Asker kirkelige fellesråd
Kirkelia 5
1384 Asker

 

Besøksadresse:
Kirkelia 9
(kjelleren på Asker kapell)

Kontaktinformasjon:
Telefon: 66754095
gravferd.asker@kirken.no

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"