Kirken.no bruker såkalte cookies til trafikkmåling og optimalisering av innhold. Hvis du klikker «Jeg forstår, lukk meldingen» aksepterer du at vi bruker cookies på sidene. Vil du vite mer om cookies, trykk «les mer».

Jeg forstår, lukk meldingen

Les mer

Kirketjener i 100 % stilling

Er du vår nye kollega og medarbeider? Vi har ledig stilling som kirketjener i 100% stilling fra 1. november 2019.

Domkirken menighet er en aktiv sentrumsmenighet med et inkluderende gudstjenesteliv og en rik koraktivitet. Vi er en etterspurt konsertkirke, har jevnlig besøk av turister og har nær dialog med folkevalgte og næringslivsaktører. Det er pr tiden 7 barnekor og 1 voksenkor knyttet til kirken. Staben består av 3 prester, 3 kantorer, musikkprodusent, troslærer, prosjektarbeider, diakon, menighetsarbeider, kirketjener, renholder og daglig leder. Vi har utbyggingsplaner og en rekke spennende mål og tiltak for årene som kommer. Vår nye medarbeider forventes å være en deltakende tilrettelegger for aktivitetene i Domkirken.

Kirketjeneren samarbeider nært med stab, menighetsråd og de ansvarlige for de ulike aktivitetene. Daglig leder er kirketjeners nærmeste leder. Kirketjeneren forholder seg til forrettende prest som nærmeste overordnede i forbindelse med gjennomføring av gudstjenester og kirkelige handlinger.

Hovedoppgaver:

  • Tilrettelegger/klokkertjeneste ved gudstjenester og andre kirkelige handlinger
  • Rigging og tilrettelegging ved konserter og andre arrangementer
  • Brannvernledelse
  • Ansvar for fysisk tilrettelegging av menighetens aktiviteter
  • Generell rydding og orden i kirken, aktivitetslokaler og på uteområdene
  • Nødvendig tilsyn og vedlikehold av tekniske anlegg, inventar, bygning og uteområde
  • Innkjøpsansvarlig for forbruksvarer og nødvendig utstyr
  • Delta på stabs- og planleggingsmøter
  • Opplæring og oppfølging av kirketjenervikarer
  • Ved behov bidra innenfor sitt fagfelt også i de andre soknene i fellesrådet
  • Andre arbeidsoppgaver etter behov

 

Kvalifikasjoner:

  • Primært ønsker vi søkere som har utdanning som kvalifiserer til å være fagarbeider
  • Søkere med annen relevant utdanning og/eller erfaring vil også bli vurdert
  • Praktiske ferdigheter og erfaring fra ulike typer vedlikeholdsarbeid
  • Erfaring som kirketjener og kjennskap til gudstjenesteliv er en fordel
  • Førerkort klasse BE
  • Grunnleggende datakunnskap
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Tilfredsstillende politiattest må legges frem før endelig tilsetting (barneomsorgsattest)
  • Søkere må være medlem i Den norske kirke og arbeide etter kirkens tros- og verdigrunnlag

 

Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet, herunder om vedkommende er:

  • Ryddig og strukturert
  • Effektiv og med god ordenssans
  • Kontaktskapende og kan møte mennesker i forskjellige livssituasjoner på en god og omsorgsfull måte
  • God på å bygge gode relasjoner og fellesskap
  • God på å samarbeide med andre, samtidig som du må kunne arbeide selvstendig

 

Vi følger den til enhver tid gjeldende «Hovedtariffavtale for Den norske kirke» og relevante særavtaler. Stillingen innebærer pr dags dato arbeid 3 helger pr måned, noe som i nåværende avtale innebærer en ukentlig arbeidstid på 35,5 timer pr uke.

 

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale i henhold til KA sin tariff som kirketjener stillingskode 5137 eller fagarbeider stillingskode 5124, avhengig av kvalifikasjoner
  • Spennende og allsidige arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid og tillegg for ubekvem arbeidstid
  • God pensjonsordning

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til daglig leder Line Elisabeth Aaselid, telefon 47 65 86 22.

 

For stillingen gjelder de regler som fremgår av lover, reglement og gjeldende tariffavtale.

Vi oppfordrer interesserte til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller kulturell bakgrunn. Ved første gangs ansettelse gjelder en prøvetid på 6 måneder. Søkerne gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om å få søknaden unntatt offentlighet, jfr Offentlighetslovens § 25.

 

Dokumentasjon på utdanning og praksis skal ikke sendes inn, men legges frem i forbindelse med intervju. Søkerne bes oppgi to referansepersoner.

 

Søknadsfrist via vårt elektroniske søknadsverktøy er 29. september 2019.  

Kontaktinformasjon for Bodø kirkelige fellesråd

Bodø kirkekontor ligger i 2.etg i Storgata 29 i Bodø.

Kontoradresse: 
Storgata 29
8006 Bodø

E-post: post.bodo@kirken.no. Telefon: 755 00 300 

Åpningstid kirkekontoret: 
man-fre 09.00 -14.30
Telefontid: man-fre 09.00 - 14.30
Lunsj mellom 11.00 og 11.30 (sentralbordet er da stengt)

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"