Kirken.no bruker såkalte cookies til trafikkmåling og optimalisering av innhold. Hvis du klikker «Jeg forstår, lukk meldingen» aksepterer du at vi bruker cookies på sidene. Vil du vite mer om cookies, trykk «les mer».

Jeg forstår, lukk meldingen

Les mer

Temakvelder - i Østerhus arbeidskirke

Landvik og Eide menigheter inviterer til voksenopplæring i den kristne tro - gjennom undervisningsserier over forskjellige tema. Neste samling er tirsdag 20.11, kl 2000, med tema "Ørkenen i troens historie og erfaring"

Trosopplæringen for voksne byr i november på to tirsdager om trosliv som livsvandring.
Kateket Erling Hillesund og sokneprest Tom Martin Berntsen er reiseledere på hvert sitt veistykke.
Reisefølge er Den hellige familie og andre medlemmer av den store kirkefamilien.

Tirsdag 13.november er tema for kvelden «I Jesu fotspor i Egypt»
I Matteusevangeliet står det at Maria, Josef og Jesusbarnet flyktet til Egypt rett etter Jesu fødsel. Men hva hendte i Egypt? Kateket Erling har sett nærmere på dette og foretatt en spennende reise til steder som knyttes til den hellige families opphold i Egypt.

Tirsdag 20.november tar Tom prest opp «Ørkenen i troens historie og erfaring»
Uttrykket ørkenvandring beskriver noe kjedsommelig og strevsomt. Er kristentroen en slik vandring der målet og alternativet er oaser av opplevelser og gode erfaringer? Eller er det grønnere i ørkenen, hverdagen og lidelsen enn vi ofte tenker?

Om trosopplæring for voksne i Landvik menighet:

Trosopplæring er kirkens store ord i vår tid. Både lokalt og nasjonalt. Vi er midt i en trosopplæringsreform for aldersgruppen 0-18 år, som vi enda ikke ser rekkevidden av. Det er kirkebøker, dåpsskole, dåpssamtale, tårnagenter, konfirmasjonsundervisning, ledertrening for fjorårskonfirmanter etc. Frem til 18 år.

Men hva med dem over 18 år? Det er alltid mer å lære om tro og om Bibelen. Vi ønsker nå å oppgradere undervisningstilbudet til de voksne.

Den gode barnetroen er et grunnfjell å leve på, men det er naturlig å la den vokse og modnes med årene. Hensikten med menighetens trosopplæring, er å gi næringsrik kost, slik at troen styrkes og vi blir bedre i stand til å «gå i fred og tjene Herren med glede».

Nå inviterer vi til voksenopplæring for alle over 18 år, gjennom undervisningsserier over ett og ett tema. Slik vil vi pusse støv av gamle innsikter, banke rust av det vi nesten visste  – og få nye innsikter om tro, om Gud, om Bibelen, om Kirken.

Se vedlagte plan for vår voksenopplæring i Landvik og Eide i 2018/2019

Kontaktinformasjon for Grimstad Kirkelige Fellesråd

Grimstad Kirkelige Fellesråd har kontorer i 3.etg. på Oddensenteret.

Kontoradresse: 

Odden 1

4876 Grimstad

E-post:  post@grimstad.kirken.no.

Telefon: 37090100 

Telefon- og besøkstid: 

Man-Fred 8:30-15:00