Vi ønsker oss en daglig leder som er trygg og tydelig og som kan bygge team og inspirere menighetens ulike profesjoner. Daglig leder må aktivt bidra til godt samarbeid mellom ansatte og frivillige, ha blikk for helhet og detaljer samt ha evne til langsiktig planlegging og til å ta ting på sparket.
Vi søker en handlekraftig og samlende leder som skal ha det daglige ansvaret for drift og utvikling av menigheten. Dette innebærer et overordnet ansvar for personell, økonomi, aktivitet og HMS. Daglig leder samarbeider med to sokneprester og to menighetsrådsledere om planlegging og gjennomføring av menighetenes vedtatte mål og prioriteringer.
Stillingen er delt mellom Nordberg og Maridalen sokn. Disse to menighetene har mye samarbeid. I dag deler vi foruten daglig leder, også en prest og en diakon. Kontoret ligger i Nordberg kirke der resten av staben holder til.
Nordberg menighet har ca 10 000 medlemmer. Kirken ligger nær Sognsvann og Nordmarka på høyden over Oslo. Nordberg kirke er en stor, moderne kirke. Det er hovedsakelig villabebyggelse i området og her bor mange barnefamilier, men også mange seniorer. Kringsjå og Sogn studentbyer ligger også i vårt sokn. Menigheten er svært aktiv og engasjerer seg over et bredt felt. Nordberg har sokneprest og kapellan, organist, diakon, trosopplærer, daglig leder og menighetssekretær.
Maridalen menighet har ca 470 medlemmer og omfatter hele Maridalen. Soknet har en egen vakker, liten kirke. Menigheten har egen sokneprest som også bidrar med gudstjenester og konfirmantarbeid i Nordberg, kirketjener og organist. Maridalen menighet er nok den vakreste i Oslo med blomsterenger, friluftsområder og landbruk – omkranset av Nordmarka, men med kort vei til Oslo sentrum. Maridalen kirke er åpen hver onsdag og har mange hyggelig aktiviteter preget av Maridalens egenart.
Ansvarsområder/arbeidsoppgaver
* Personalledelse
* Økonomiforvaltning og styring
* Daglig leder for menighetsrådets virksomhet
* saksbehandler og sekretær for menighetsrådet
* Koordinering av frivilliges bidrag til menighetens arbeid
* Oppfølging av kirkebygg, kontorer og utleie
* Ansvar for at menigheten er hensiktsmessig og effektivt organisert og at aktivitet og ressursbruk er i samsvar med
gjeldende prioriteringer og budsjettrammer
* Ansvar for at godt samarbeid både internt og eksternt utvikles og videreføres
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på høyskole-/universitetsnivå
- Relevant yrkeserfaring kan kompensere for manglende utdanning
- God evne til skriftlig og muntlig framstilling
- Lederutdanning-/erfaring er ønskelig
- Organisasjonserfaring er ønskelig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
- Ansvarlig
- Handlekraftig
- Endringsvillig
- Kommunikasjonsevner
- Inspirerende
- Helhetstenkende
- Gode samarbeidsevner
- Strukturert med god orden
Særskilte krav
Medlemskap i Den norske kirke
Vi tilbyr
- Fast stilling
- Lønn og øvrige vilkår i samsvar med tariffavtale for KA
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger, medlemskap i KLP
- Fleksibel arbeidstid
Søknadsfrist
30.11.2021
Søknad sendes
Søknad og cv må registreres elektronisk ved å trykke på knappen "Søk på stilling".
Se www.kirken.no/kfio/ledigestillinger for informasjon om brukere, brukernavn og passord, samt tips til søknadsprosessen.
Om formell arbeidsgiver - Kirkelig fellesråd i Oslo (KfiO)
Kirkelig fellesråd i Oslo (KfiO) er forvaltnings, service- og strategiorgan for de 38 menighetene i hovedstaden. KfiO har ca 270 ansatte. Ansvarsområdet dekker i tillegg eiendomsforvaltning for 65 kirkebygg og byovergripende tjenester til menighetene i Oslo. Driftsbudsjettet er på 220 millioner og investeringsbudsjettet på 20 millioner kroner. KfiO har en visjon om at kirken skal være nærværende og tilgjengelig i lokalsamfunnet i Oslo.