Administrasjonen i Lillestrøm kirkelige fellesråd har ledig konsulentstilling i 100%, med hovedvekt på økonomi- og regnskapstjenester.
6 tilsatte inngår i kirkevergens administrative stab. Til sammen løser den oppgaver innenfor saksbehandling, informasjon, økonomi, regnskap, kontorlokaler, utleie, vikarhåndtering og påmeldinger til dåp, konfirmasjon og vigsel.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Regnskapsføring
- Fakturering
- Lønnskjøring
- Lønns- og personalstatistikk
- Registreringer i KLP
- Følge opp tilskudd og refusjoner
- Årsavslutninger
- Rapportering
- Kontakt med revisor
- Budsjettering
- Kontering og attestering
Arbeidsoppgavene vil også omfatte:
- Kontakt med besøkende til kirkekontoret
- Møte i menighetsrådene ved behov
- Arbeid ute i menighetsstabene
- Kontorhold
- Forefallende oppgaver
Vi søker deg som har:
- Generelt gode datakunnskaper
(Erfaring fra fagprogrammene Uni Micro, Medarbeideren og Public 360 er en fordel) - Gode samarbeidsevner
- Evne til å arbeide strukturert og systematisk
- Erfaring fra regnskapsføring, budsjettarbeid og lønnskjøring
- Sterk vilje til å ta ansvar og initiativ
- God formidlings- og formuleringsevne både muntlig og skriftlig
- Sterk vilje og evne til å sette deg inn i nye problemstillinger, systemer og lovverk
Vi tilbyr:
- Godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
- Kontor i moderne lokaler i Lillestrøm
- Lønn etter avtale
- Medlemskap i pensjonsordningen KLP
Søkere må være medlem i Den norske kirke. Personlig egnethet vil bli vektlagt. Sammensetning av staben som helhet vil bli vektlagt.
Søknadsfrist: 25. februar 2022.
Tiltredelse: Etter avtale.
Spørsmål om stillingen rettes til kirkeverge Peter B. Straumann på telefon 92053912 eller e-post Peter.Straumann@lillestrom.kirken.no
Søknad sendes via finn.no-annonsen