Kirken.no bruker såkalte cookies til trafikkmåling og optimalisering av innhold. Hvis du klikker «Jeg forstår, lukk meldingen» aksepterer du at vi bruker cookies på sidene. Vil du vite mer om cookies, trykk «les mer».

Jeg forstår, lukk meldingen

Les mer

Temagruppe - Kirkelig fellesråds administrasjon, IKT og økonomi

Sammensetning:
Kirkeverge Mette Grimstad
Rådgiver Sissel Hellvik
Saksbehandler: Ellen Berger
Menighetskoordinator Marianne V. Henriksen
Prosjektleder/kirkeverge Jens Erik Undrum

Ressurspersoner:
Menighetskoordinator Vidar Pedersen
Kateket Lene Østerås
Tillitsvalgt

Mandat for gruppen:
Det utarbeides forslag til felles IKT-, økonomi- og regnskapstjenester og forslag til organisering i fellesrådets administrasjon.

Konkrete avklaringer as  status og nødvendige tiltak:

1. IKT:
Status:
Avklare likheter og ulikheter mellom fellesrådsområdene.
(programvare, nettverk, telefoni, nettverksløsninger).

Tiltak
Utarbeide en vurdering av hva vi ønsker å beholde og hva  som bør forbedres.
Kartlegge intern IKT-kompetanse.
Avklare hvilke tjenester ny kommune kan tilby.

2. Økonomi:
Status:
Kartlegge fellesrådenes økonomi i forhold til drift (kommunale og statlige tilskudd og egne inntekter) og fastsatte investeringer. Avklare bruk/disponering av fellesrådenes fondsmidler.

Tiltak: 
Avklare hvilke tjenester ny kommune kan tilby
Utarbeide forslag til handlingsplan 2020 – 2023 med budsjett 2020
Styrking av fellesrådets økonomi

3. Administrasjon:

Status:
Kartlegge personellressurs, arbeidsfordeling og kontorløsninger.

Tiltak:
Utarbeide forslag til organisering av kirkelig administrasjon. Dette sees i sammenheng med menighetenes behov for administrativ hjelp/ledelse.

Utarbeide lokaliseringsplan med gode/praktiske kontorløsninger.


Tidsplan og tidsfrister

 

Kontaktinformasjon for Oppegård kirkelige fellesråd

Kirkekontoret finner du i:

Kolben, 4. etg.

Strandliveien 1, Kolbotn

 

 

Ansvarlig nettredaktør:

Vidar Pedersen

Nettredaktør:

Marianne V. Kolve Henriksen

Postadresse:

Postboks 1006 sentrum,

1418 Kolbotn.

Åpningstid:

·       Mandag-torsdag kl.9-15. Fredager kl.9-14. 
I skolens sommerferie er åpningstiden kl 10-14 alle dager.

·       Kontoret er stengt julaften, nyttårsaften og påskeaften. Mellom jul og nyttår kl.10-14.    


E-post: kirkekontoret@kirken-oppegard.no.

Telefon: 66 81 50 10

Telefax: 66 81 50 11

Org.nr: 976986326

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / Fjern kirken.no fra blokkert.

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"